سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی راهکار‌های کاهش سوانح رانندگی در فارس

در اولین نشست راهبردی تصادفات و چهارمین جلسه شورای ترافیک فارس راهکار‌های کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت: با اقدامات دستگاه‌های اجرایی در بخش حمل و نقل و پلیس راه و راهور در ۱۰ سال گذشته شاهد روند کاهشی آمار جان باختگان تصادفات در استان بوده ایم به گونه‌ای که در سال ۸۸ بیش از ۱۸۰۰ نفر در جاده‌های استان جان باختند، اما این آمار در سال ٩٩ به ٩۴٠ نفر رسید.

او افزود: در این نشست به منظور کاهش حوادث رانندگی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، اجرای برنامه جامع کاهش حوادث ترافیکی، افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس، افزایش دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در سطح جاده‌ها و راه‌های استان، بهره مندی از فناوری‌های نوین و تامین روشنایی راه‌های مواصلاتی به تصویب رسید.

رضایی ادامه داد: با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذیربط از همه امکانات استانی و ملی برای کاهش هرچه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در استان بهره خواهیم گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به وجود ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی نیمه تمام در استان گفت: از این میزان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص دارد.

رضایی افزود: استان فارس با بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی از پرحادثه‌ترین استان‌های کشور است، اما با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر جان باختگان حوادث جاده‌ای در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بودیم.

او گفت: انسان، جاده و خودرو سه عامل اصلی بروز تصادفات هستند که عامل انسانی با ۸۵ درصد، بیشترین سهم در حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.