سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف گردنه خطرناک محمله در جاده خنج

گردنه خطرناک محمله در جاده خنج - علامرودشت حذف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، باقری مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان لارستان، گفت: این گردنه یکی از بزرگ‌ترین گردنه‌های حوزه استحفاظی این اداره‌کل است که در حد فاصل شهر خنج به علامردشت واقع شده است و عملیات اصلاح آن به طول ۹ کیلومتر و عرض ۱۱ متر از دو سمت در حال انجام است.

او، بیان کرد: با حذف گردنه محمله در جاده خنج - علامرودشت چندین نقطه پر حادثه حذف و تردد محموله‌های ترافیکی که همواره با مشکل رو به رو بوده اند رفع می شود.

باقری، تصرح کرد: اجرای طرح حذف گردنه محمله در جاده خنج - علامرودشت با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد، بیش از ۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی شده و ۲۴ ابنیه فنی ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان لارستان،  ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۱۷میلیارد ریال در طرح حذف گردنه محمله در جاده خنج - علامرودشت هزینه شده است.

او، افزود: خروج شهرستان خنج از بن بست و اصلاح و بازسازی راه های دسترسی به این شهرستان یکی از اولویت های اساسی این اداره کل است که اجرای سایر طرح ها بر پایه همین اولویت مهم اجرایی و عملیاتی می شوند.

باقری، اضافه کرد: در صورت مشارکت خیران و بخش خصوصی و توجه ویژه مدیریت اجرایی استان برای اتمام طرح های راهسازی در شهرستان خنج ، اداره کل راه و شهرسازی لارستان نیز با  جدیت وارد می شود.

ساخت ۱۰ کیلومر راه روستایی حمامی شهرستان خنج

مدیرکل راه  شهرسازی لارستانبا اشاره به ساخت و  بهسازی ۱۰ کیلومر راه روستایی حمامی از توابع شهرستان خنج اظهار کرد: برای ساخت این راه روستایی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با ساخت این راه روستایی علاوه بر مردم روستای حمامی شهرک های اطراف خنج نیز از این راه مناسب روستایی بهره مند می شوند.

باقری فرد با تاکید بر بهسازی راه روستایی باغان به کورده در شهرستان خنج گفت: این محور با توجه به اتصال آن به سه راهی فیروآباد – جم – عسلویه  از اهمیت بالایی برای مردم این منطقه برخوردار است که هم اکنون حدود هفت کیلومتر از این مسیر در حال بهسازی است و همچنین ۱۲ ابنیه فنی تعریض و یک ابنیه فنی در این محور ساخته شده است.

او، بیان کرد: بیش از ۷۵هزار متر مکعب خاکبرداری ، بیش از ۲۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام  و یک نقطه پرحادثه نیز به طور کامل حذف در این مسیر حذف شد.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.