سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبه گری حلقه مفقوده ورزش بانوان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان مطالبه گری را حلقه مفقوده ورزش بانوان عنوان و تأکید کرد: باید بانوان مطالبه گر باشند تا مسئولان در این زمینه کار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در نشست هم‌اندیشی کارگروه تخصصی ورزش بانوان استان کرمان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور پاریزی مدیرکل، ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضا در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به شرایط سخت امروز در زمینه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هنر ما انسان‌ها این است که در شرایط سخت، برای خود، خانواده و جامعه طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم خوب مدیریت کنیم.

او ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، انتصاب ریاحی را به عنوان سرپرست معاونت بانوان این اداره کل تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: وی بتواند با تجارب خوبی که در حوزه ورزش همگانی و خانواده‌ها دارد، سبب تغییر و تحولی بزرگی در حوزه ورزش بانوان در کل استان شود.

حسینی از پاریزی مدیرکل ورزش و بانوان استان به واسطه‌ی این انتخاب تشکر کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان تنها اداره ایست که دو معاون خانم دارد و این اعتماد و ایمان به شایستگی زنان را می‌رساند.

او با اشاره به هفته عفاف و حجاب و روز شمار امروز که روز حفظ و حریم خانواده است، افزود: جلسه امروز به نوعی به سلامت خانواده کمک می‌کند، چرا که شاه کلید سلامت در ابعاد مختلف ورزش است و در خانواده اگر مادر، سلامت لازم را داشته باشد، می‌تواند مشوق دیگران نیز باشد و در مجموع وقتی خانواده سالم باشد، جامعه نیز سالم است.

حسینی تصریح کرد: هر چه روی سلامت و ورزش بانوان سرمایه گذاری کنید، مطمئناً جواب می‌دهد.

او بیان داشت: چیزی که در بحث ورزش خیلی اهمیت دارد، این است، باید بانوان مطالبه گری لازم را داشته باشند، چرا که گاهی ظرفیت و امکانات لازم وجود دارد، اما بانوان استقبال نمی‌کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: قطعاً وقتی مطالبه گری از سوی بانوان باشد، مسئولان هم پیگیر چاره‌ی کار هستند.

حسینی نبود وحدت رویه در ادارات را یک آسیب دانست و گفت: اگر ظرفیت‌های موجود ادارات را تجمیع کنیم و همه‌ی این ظرفیت‌ها به عنوان یک شبکه‌ای در استان برای سلامت بانوان و خانواده باشد، می‌توانیم خیلی کار‌ها را انجام دهیم.

او افزود: اداره کل ورزش و جوانان، متولی ورزش و سلامت است، اما به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و موفق باشد، بلکه زمانی می‌تواند این نقشه راه را عملیاتی کند که همه‌ی دستگاه‌ها کمک کنند.

حسینی تصریح کرد: ورزش با خمیر مایه وجودی، سلامت، نشاط و موفقیت‌های ما گره خورده است، وقتی از ورزش فاصله بگیریم، از خیلی از اموری که سبب سعادت و موفقیت ما هستند، دور می‌شویم.

او تعامل و هم افزایی را از دیگر الزامات کار دستگاه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: وضعیت اعتبارات فرهنگی و ورزشی ادارات خیلی کم است، باید از ظرفیت‌های موجود با رویکرد هم افزایی دستگاه‌ها کمک بگیریم و راهکار‌هایی که هزینه کمتری دارد، مانند پیاده روی و ... را فرهنگ سازی کنیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اعلام اینکه باید روی فکر افراد کار کنیم و نگرش‌ها را تغییر دهیم، گفت: برای تغییر نگرش هم باید انگیزه ایجاد کنیم که برای ایجاد این انگیزه می‌توان از سیاست‌های تشویق و تنبیهی استفاده کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه باید یک نقشه راه و برنامه ریزی مناسب برای رده‌های سنی مختلف داشته باشیم، افزود: چندی پیش یک بخشنامه از طرف معاونت ریاست جمهوری برای بخش بانوان ابلاغ شد، که ۶ محور را برای ورزش ویژه دیده بود.

او تصریح کرد: که اگر این محور‌ها در حد شعار و مکتوب نباشد و به آن‌ها عمل کنیم، خیلی به سلامتی کمک می‌کند.

حسینی بیان داشت: برای این امر مهم (ورزش کردن) باید سعی کنیم یک نقشه راهی به عنوان سند ورزش و نشاط بانوان و خانواده طراحی کنیم که می‌توانیم از همین دستورالعمل که دارای ۶ محور است، استفاده کنیم و برای هر کدام از این محورها، از بین دستگاه‌های عضو، یک متولی در نظر بگیریم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، آسیب جدی اکثر برنامه‌ها را تداوم نداشتن آن‌ها دانست و بر ادامه دار بودن آن‌ها تأکید کرد.

حسینی با بیان اینکه باید یک چشم انداز چند ساله برای ورزش بانوان استان در نظر گرفته شود، افزود: برای پیشبرد این چشم انداز می‌توان از طریق وحدت رویه و تعامل با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها از طریق استعدادیابی آینده‌ی خوبی را در بحث ورزش قهرمانی رقم زد.

او به سند راهبردی توسعه ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان کرمان اشاره و تصری کرد: در این سند ۱۷ آسیب مانند اعتیاد، طلاق، خودکشی، افسردگی و ... مورد بررسی قرار گرفته که یکی از راه‌های درمان همه‌ی این‌ها ورزش است.

حسینی به اهمیت ورزش در آیات قرآن و آموزه‌های دینی پرداخت و گفت: در شرایط فعل می‌توان از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه بهره برد.

او کمبود اعتبارات و پراکندگی برنامه‌ها را یکی دیگر از آسیب‌های موجود در بحث ورزش عنوان کرد.

حسینی با تأکید بر راه اندازی پارک‌های چندمنظوره بانوان در سراسر استان از اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان خواست: در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

او از اعضای حاضر در جلسه خواست: در این ایام کرونا، ضمن ارائه‌ی آموزش‌ها و مهارت آموزی‌های لازم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بحث ورزش را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.