سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادای احترام اردوغان به کشته‌شدگان کودتای نافرجام ترکیه+ تصاویر

رجب طیب اردوغان در سالروز کودتای نافرجام ترکیه در سال ۲۰۱۶ به کشته‌شدگان این واقعه ادای احترام کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه به مناسبت چهارمین سالگرد کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، با حضور بر سربنای یادبود کشته شدگان این حادثه به آن‌ها ادای احترام کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این مراسم در تمجید از کشته شدگان مقابله با این کودتا گفت: گاهی قهرمانی ظاهر می‌شود که سرنوشت ملت را تغییر می‌دهد و در ۱۵ ژوئیه میلیون‌ها قهرمان در سرتاسر کشور ظاهر شدند.

او در ادامه تصریح کرد: اگر کودتا به پیروزی می‌رسید، امروز برای آن کسانی که تمایل دارند ملت ترکیه از آناتولی و اروپا اخراج شود و اسلام محو گردد، عید بود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در این مراسم با خروج از مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا، پایتخت ترکیه، بسوی یادبود نصب شده در برابر این مجتمع رفت. در این مراسم شماری از نزدیکان و خانواده‌های کشته شدگان کودتای ۱۵ ژوئیه نیز رئیس جمهور ترکیه را همراهی می‌کردند.

گفتنی است آنکارا و شهر استانبول در نیمه ژوئیه سال ۲۰۱۶ شاهد تلاش برای کودتایی نافرجام بود. ترکیه گفته است این اقدام از سوی عناصر محدودی از ارتش صورت گرفته که هوادار فتح الله گولن، روحانی مخالف و تبعید در آمریکا بودند.

گفتنی است روز گذشته نیز «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفته بود شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ از نیرو‌های مسلح اخراج شدند، به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

او گفت: تا کنون ۲۰ هزار و ۷۷ تروریست را پاکسازی کردیم که این اقدام در چارچوب مبارزه با سازمان تروریستی گولن انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.