سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت بحرانی آب زیرزمینی دشت روانسر- سنجابی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : وضعیت آب زیرزمینی دشت روانسر- سنجابی به دلیل بهره‌برداری‌های بی رویه بحرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : سطح آب‌های زیرزمینی در دشت روانسر- سنجابی بسیار کاهش پیدا کرده و برداشت آب از این دشت ممنوع است.

او گفت : در برداشت آب از دشت روانسر- سنجابی به ویژه در بخش مصارف کشاورزی باید مدیریت‌ها اعمال شود که ذخایر راهبردی اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: ایجاد مجتمع‌های گلخانه ای، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری و تبدیل آبیاری سنتی به مکانیزه از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند مصرف آب در بخش کشاورزی را مدیریت کند.

درویشی افزود: وظیفه اصلی شرکت آب منطقه‌ای براساس اولویت ها، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت از طریق مهار و استحصال است.

او با بیان اینکه در راستای تحقق جهش تولید از سرمایه گذاری در این شهرستان حمایت خواهیم کرد افزود: ساماندهی سراب جابری در دستور سرمایه گذار قرار گرفته و رعایت ضوابط کمی و کیفی، مدیریت فاضلاب و ایجاد سازه‌های موقت از جمله مواردی است که به سرمایه گذار اعلام کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: سهمیه شهرستان روانسر در نصب کنتور‌های هوشنمد در چاه‌های آب ۵۰ مورد است که تاکنون ۱۷ مورد آن نصب شده است.

او با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به تنهایی بحران آب را مدیریت کند گفت: عملیتی کردن طرح سازگاری با کم آبی نیازمندهمدلی مدیران و مردم است.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: منابع آب باید در راستای اهداف توسعه و رضایتمندی مردم مدیریت شود.

سعدی مصطفی زاده ادامه داد: ۳۹۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان داریم که تعیین تکلیف این چاه‌ها در اولویت است.

نصب کنتور‌های هوشمند، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و تامین آب بلند مدت شهر روانسر از دیگر مورادی بود که مصطفی زاده فرماندار روانسر به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.