سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد؛

مستند «سردار صلح» از نیمه مرداد روی آنتن تلویزیون می‌رود

مستند تلویزیونی «سردار صلح» درباره رشادت‌های سردار سلیمانی است و از نیمه مردادماه پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری تهیه و تولید مستند «سردار صلح» با موضوع تحلیل سیره شخصیتی سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور علی فهیم دانش مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی، موسوی مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق و تهیه کننده مستند «سردار صلح»، امروز چهارشنبه (۲۵ تیرماه) برگزار شد.

فهیم دانش در این نشست خبری گفت: در راستای تبیین رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اداره کل بین الملل رسانه ملی و دفتر نمایندگی صدا و سیما در بغداد، مستند «سردار صلح» تهیه و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی همت و عزم جدی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های سردار سلیمانی دارد که ساخت مستند «سردار صلح» یکی از آنهاست. این مستند در ۴۰ قسمت ساخته می‌شود و به نیمه راه تولید رسیده و قرار است از نیمه مرداد ماه تا سالگرد شهید سلیمانی به صورت هفتگی از یکی از شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

فهیم دانش عنوان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، تاریخ منطقه غرب آسیا به دو بخش قبل و بعد از ایشان تقسیم شد. در این مستند خاطراتی از افرادی که با سردار در سوریه و عراق و کشور‌های دیگر بودند، خواهیم شنید.

فهیم دانش اظهار کرد: برای مصاحبه ملاحظاتی نداشتیم که این افراد شیعه باشند یا سنی. در واقع ما به دنبال نشان دادن صلح و امنیت منطقه هستیم؛ گفتمان صلح را داریم و در تنش برانگیزترین موضوع‌های خاورمیانه طبق فرمایشات مقام‌معظم رهبری گفتمان صلح عادلانه را داریم. مثل کشور‌هایی نیستیم که می‌گویند قدرت لازمه صلح است و گفتمان ما مبتنی بر صلح عادلانه است و جمهوری اسلامی ایران داعیه دار صلح است.

موسوی تهیه کننده مستند «سردار صلح» و مدیر نمایندگی صدا و سیما در عراق، درباره تهیه و تولید این مستند گفت: دفتر نمایندگی صدا و سیما در عراق مستند سردار صلح را تولید کرد. سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس طلایه دار و پرچمدار صلح بودند. آن‌ها در کف جبهه‌های نبرد حق علی باطل بودند و آنجا شهید شدند. کشوری که ادعای صلح دارد، سردار عزیز ما را شهید کرد.

وی در پایان گفت: این مستند تا سالروز شهادت سردار سلیمانی هفته‌ای یک قسمت پخش می‌شود. امید داریم بتوانیم یک تاریخ شفاهی هم در مورد مکتب حاج قاسم عزیز و جریان سازی که در دنیا ایجاد کرد، تولید و تهیه کنیم. تریخ شفاهی که به زبان‌های انگلیسی، اردو، عربی و چند زبان دیگر ترجمه شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.