سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام انجام می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین حجم واردات نهاده‌های کشاورزی در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود و باید مشکلات این حوزه رفع شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۳ تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، آخرین وضعیت تخلیه و انبارش نهاده‌های دامی و کشاورزی را بررسی کردند.

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه بیشترین حجم واردات نهاده‌های دامی در این بندر بزرگ تجاری انجام می‌شود، گفت: هدف هیأت ۳ نفره کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطلع شدن از آخرین وضعیت ذخایر نهاده‌های دامی و کشاورزی در این مجتمع بزرگ بندری و بررسی نحوه تخلیه و انبارش آن‌ها است.

او همچنین تحولات اخیر در بازار مرغ و تخم مرغ را ناشی از کمبود این نهاده‌ها عنوان کرد و بیان داشت: قصد داریم ضمن بررسی مشکلات و مسائل بر سر راه واردات، تخلیه و خروج نهاده‌های دامی و کشاورزی، راهکار‌هایی برای تسهیل و رفع آن و در نتیجه تعدیل قیمت‌ها در بازار و بهبود بازار مصرف پیدا کنیم.

اوسطی با بیان اینکه ظرفیت سازی‌های منحصر به فردی با مشارکت بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) ایجاد شده، اظهار کرد: این بندر به عنوان یکی از بنادربزرگ تجاری کشور شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در زمینه ایجاد ظرفیت‌های انبارش و نگهداری صورت گرفته است.

این مقام مسئول جلب مشارکت بخش خصوصی در احداث صنایع تولیدی و انبار‌ها های نگهداری کالا در این مجتمع بندری را از جمله ظرفیت سازی‌های موفق و منحصر به فرد در سطح منطقه عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه این ظرفیت سازی‌ها به عنوان یک زیرساخت مطلوب در این شرایط کشور ضروری است.

براساس این گزارش؛ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین در سفر به خوزستان از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس و خطوط تولید و مخازن و انبار‌های نگهداری روغن خام خوراکی و کنجاله سویای آن و سایت‌های نگهداری کالا‌های اساسی در دیگر نقاط این مجتمع بندری دیدن کردند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.