سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو

یکی مشکلات اساسی که برای خودرو‌های داخلی رخ می‌دهد، کپ کردن یا خفه شدن ماشین بر اثر نرسیدن اکسیژن به سیستم سوخت بنزین است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در انواع خودرو‌های ۲۰۶، پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و تندر ۹۰ معمولاً موتور ۲۰۶ تیپ ۲، کپ می‌کند، این اتفاق برای سایر خودرو‌های مذکور کمتر اتفاق می‌افتد.

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU، ساژم S۲۰۰۰ و موتور TU۳ باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود. در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است. ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد. ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می‌تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتور‌ها و ... باشد).

استفاده از شمع‌های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی ۲۰۶ میباشد، حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند.در سایر خودرو‌ها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد، مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.