سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ۹ سال/ راه‌آهن یزد ـ اقلید اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌ رسد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) گفت: راه‌آهن یزد ـ اقلید اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار پروژه راه‌آهن یزد اقلید، گفت: این پروژه تا اردیهبشت ۱۴۰۰ آماده بهره برداری است.

او از پروژه راه آهن یزد اقلید  ادامه داد: استان یزد یکی از استان‌های با ظرفیت ترانزییتی بسیار بالا است و به دلیل قرارگیری در مرکزیت ایران و همجواری با استان‌های مختلف کشور، این ظرفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سعید محمد با اشاره به وجود بندرخشک در استان یزد ، افزود: برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها و کاهش طول زمانی مورد نیاز به ویژه در حوزه بار، راه آهن یزد اقلید طراحی شده و سال‌هاست به دلیل نبود تامین منابع مالی با مشکل مواجه شده بود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: همکاران ما با تمام قوا این پروژه را تقریبا به ۷۰ درصد رسانده‌اند و برای تکمیل آن به منابع مالی نیاز هست که اخیرا با توجه به برنامه‌ریزی که در سازمان برنامه و بودجه انجام شد، آقای نوبخت قول تامین اعتبار دادند و در صورت تامین اعتبار، هیچ مشکلی برای اتمام آن نیست.

محمد افزود: قطعا تا اردیبهشت سال آینده این پروژه قابل بهره‌برداری است، ولی با توجه به اینکه الان بیشتر در مرحله خرید مواد مورد نیاز هستیم، تامین به موقع منابع مالی خیلی راهگشا است و امیدواریم بتوانیم این پروژه را هرچه سریع‌تر به مردم عزیز استان یزد تقدیم کنیم.

عباس خطیبی  معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در سفر چند روز پیش به یزد گفت:  طرح راه آهن یزد - اقلید  نه سال است که در حال تکمیل است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.