سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۵ آزمایشگاه مخصوص تست کرونا در مشهد

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۵ آزمایشگاه در زمینه کرونا با ظرفیت ۶۰۰ نمونه در سطح مشهد فعال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صادقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه در حال حاضر ۵ آزمایشگاه در زمینه کرونا با ظرفیت ۶۰۰ نمونه در سطح  مشهد فعال شده است، گفت: در کنار ارائه خدمات مراقبتی از بیماران، برنامه‌های آموزشی نیز در جهت پیشگیری از بروز بیماری به شکل جدی در حوزه بهداشت پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در مرحله دوم شیوع ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در گروه‌های سنی جوانان افزایش یافته است، افزود: این بدان علت است که جوانان با اتکا به سلامت جسمانی خود این بیماری را به شکل کافی جدی نگرفته اند و بیشتر در معرض بیماری قرار گرفته اند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعداد موارد فوت نیز در آقایان بیشتر از خانم هاست و این امر به دلیل مواجهه بیشتر آقایان با عوامل بیماری زاست که موجب افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در این حوزه شده است.
 
صادقی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، روند خدمات رسانی به مادران باردار و واکسیناسیون کودکان در مراکز پاک خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.
 

بیشتربخوانید

 
او با بیان اینکه خدمات رسانی به دو گروه مادران باردار و واکسیناسیون کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ارائه خدمات واکسیناسیون به کودکان با کاهش زیادی روبرو نشد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین با راه اندازی مراکز خدمات جامع سلامت ویژه بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا و ارائه خدمات تا پایان در دو شیفت کاری، ارائه خدمات به بیماران سرپایی به صورت متمرکز انجام می‌شود.

صادقی اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌های تلفنی پاسخگویی به سوالات مردمی، انجام غربالگری در ورودی شهر‌ها و پایانه‌های مرزی، ثبت تمام وقایع مرتبط با کرونا در سامانه سینا، حضور تیم‌های روانشناسی و تغذیه برای پاسخگویی تلفنی به سوالات مردمی از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.