سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باسوادی مردم خراسان شمالی چهار درصد ارتقا یافت

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : میزان باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، از ۸۱ درصد در سال ۹۲ به ۸۵ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی  گفت : درصد باسوادان در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال استان هم از ۹۰ درصد در سال ۹۲، با بیش از پنج درصد رشد، به ۹۵.۰۳درصد در سال ۹۹ رسیده است.

او افزود : در این مدت ۲۰ هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ سال استان از خدمات آموزشی بهره‌مند و باسواد شده اند و علاوه بر آن، ۲۵ هزار نفر کم سواد در دوره‌های ارتقای سوادآموزی شرکت کرده اند

مودی گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸، بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار برای فعالیت‌های سوادآموزی استان اختصاص یافته است و در سال ۹۹هم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه پیش بینی شده است.


بیشتر بخوانید


او  با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از فعالیت‌ها در روستا‌ها انجام شده است گفت : تلاش داریم تا فاصله میزان باسوادی در شهر و روستا کاهش یابد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد : ۸۸درصد از فعالیت‌های سوادآموزی در استان برای زنان انجام شده است.

خراسان شمالی در زمینه باسوادی رتبه ۲۴ را بین استان‌های کشور دارد.


۴۴درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.