سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: گفت‌وگو درباره طرح الحاق را متوقف کنید

موشه یلعون با اشاره به عدم توافق آمریکا با رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، از این رژیم خواست تا به مذاکرات پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، با گسترش جهانی مخالفت با طرح الحاق سی درصد از منطقه فلسطین‌نشین کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی، موشه یلعون، وزیر جنگ پیشین این رژیم از تل‌آویو خواست تا دیگر پیگیری این طرح را انجام ندهد.

یلعون در نشستی ویدئو کنفرانسی برای نشریه «کالکالیست» گفت دونالد ترامپ از زمان رونمایی طرح موسوم به معامله قرن نیز با طرح الحاق موافقتی نداشته و اجازه‌ای برای آن صادر نکرده است؛ بنابراین کابینه تل‌آویو باید از مذاکره دست بکشد.

وزیر جنگ پیشین صهیونیست‌ها با اشاره به آنکه پیگیری بیشتر تنها تنش‌های منطقه را افزایش خواهد داد و سیاست‌های رژیم صهیونیستی را پیچیده‌تر می‌کند، خواست تا به مذاکرات در این باره خاتمه بخشیده شود.

یلعون با ادعای اینکه ترامپ تنها فردی است که درباره طرح الحاق نظر خواهد داشت و تصمیم برعهده اوست، گفت حتما در این طرح مشکلی وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا پیشتر در ماه ژانویه (دی ماه) نیز اجازه آن را نداده است.

او با اشاره به بی‌میلی ترامپ به اجرایی شدن طرح الحاق گفت: «معامله قرن برای ما سودمند است. اما آیا اکنون زمان درست آن فرا رسیده است؟ به گمانم اکنون تنها با سیاست‌های شخصی نتانیاهو تناسب دارد و نباید فعلا اجرا شود.»

پیش از این رسانه‌ای صهیونیستی از شرط آمریکا برای طرح الحاق خبر داده و گفته بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود، باید حمایت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتس» وزیر جنگ و رقیب انتخاباتی خود را برای اجرای این طرح اشغالگرایانه به دست بیاورد.

از تاریخ اعلام شده از سوی کابینه رژیم صیهونیستی برای الحاق کرانه باختری چند روز می‌گذرد، اما به گزارش رسانه‌های مختلف دلیل تعیین چنین روزی، تنها منحرف کردن اذهان عمومی از پرونده فساد بنیامین نتانیاهو بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.