سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت صنعت گردشگری گرمی نیازمند توسعه بومگردی است

رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری استان اردبیل گفت: تقویت صنعت گردشگری شهرستان گرمی نیازمند توسعه بومگردی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسن‌پور، رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری استان اردبیل در بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی موران گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت توریسم است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

او افزود: سازمان میراث‌فرهنگی در این راستا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستا و تبدیل خانه‌های قدیمی و سنتی در روستا‌ها و شهر‌های تاریخی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی گام‌های موثری برداشته است و به متقاضیان و فعالان این صنعت تسهیلات بانکی ارزان پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه اشتغال بخش گردشگری پایدار و از درآمد خوبی برخوردار است، بیان کرد: در حالی که امروزه برخی از جوانان این شهرستان به دلیل نداشتن شغل مجبور به مهاجرت به دیار غربت شده‌اند، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای تعداد زیادی از جوانان شغل ایجاد می‌کند و شهرستان گرمی به عنوان پایلوت گردشگری و روستایی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در این خصوص برخوردار است.

حسن‌پور عنوان کرد: توسعه بوم‌گردی زمینه‌ساز احیای مشاغل مرتبط با آداب ورسوم، صنایع‌دستی، فرهنگ و غذا‌های محلی می‌شود و به همین دلیل، ایجاد اشتغال در این صنعت فزاینده است.

او ادامه داد: رونق صنعت بوم‌گردی زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال هرچه بیشتر صاحبان سرمایه در منطقه را فراهم می‌کند.

حسن‌پور افزود: بوم‌گردی علاوه بر تقویت گردشگری و رشد اقتصادی یک روستا فرصتی ارزشمند برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ یک منطقه ایجاد می‌کند.

در این بازدید رئیس کمیته‌های تخصصی گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همراهی رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی از ۱۵ روستای بخش موران که از قابلیت و استعداد ایجاد اقامتگاه سنتی و بومگردی برخوردار بود، بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.