سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در شهرستان خاتم

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خاتم از افزایش میزان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان برای اجرای طرح آبیاری نوین و کشت ذرت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد زاده رییس جهاد کشاورزی چاهک با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصول ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای خاتم مختص دهستان چاهک است، گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در چاهک ۲۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار هکتار زیر کشت دانه‌ای و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای است.

او با اشاره به کاهش آب‌های زیر زمینی، افزود: برای بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی این محصول به صورت آبیاری تحت فشار کاشت می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خاتم تصریح کرد: برای افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و اجرای آبیاری تحت فشار که یکی از مزایای آن بالا بردن راندمان آبیاری از ۳۵ درصد به ۸۵ درصد است، تسهیلاتی از طرف دولت به کشاورزان داده می‌شود.

تاج ابادی اظهار داشت: تسهیلات سال قبل به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان بوده و امسال به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که به صورت بلا عوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.