سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری:

نخاله ساختمانی در دژ رشکان تخلیه نشده است

رحیم زاده گفت: هیچ مسیر دسترسی برای حضور ماشین‌های حمل نخاله در اطراف دژ رشکان شهر ری وجود ندارد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: در چند روز اخیر خبری در خصوص تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف دژ رشکان به نقل از یکی از اعضای شورای شهر شهرستان منتشر شده است؛ در صورتی که با بازدید میدانی پرسنل یگان حفاظت شهرستان هیچ گونه نخاله ساختمانی در اطراف این اثر تاریخی مشاهده نشده است.

امیر مسیب رحیم زاده افزود: دژ رشکان در محدوده و بافت شهرری منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد و مسیر دسترسی برای حضور ماشین‌های حمل نخاله در اطراف دژ وجود ندارد.

رحیم زاده اظهار کرد: با اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی پروژه مرمت، حفاظت و ساماندهی اثر ثبت ملی دژ رشکان در سال ۹۹ انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: شرح خدمات این پروژه شامل محوطه سازی، تعمیر بازسازی مسیر دسترسی و زیرساخت‌های گردشگری و مرمت اضطراری برج ضلع غربی و شرقی این اثر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری عنوان کرد: این اثر تاریخی از آثار فاخر دوره اشکانی تا اوایل دوره اسلامی در شهرستان ری است که تکمیل زیر ساخت گردشگری آن می‌تواند موجب بهبود ارائه خدمات به بازدید کنندگان و توسعه گردشگری در این شهرستان شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شهر ری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.