سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد یکی از استان‌های با بیشترین حجم تخلفات ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: مردم یزد رغبتی به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  مهدی سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی یزد در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به شرح وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: نظارت بر تمام ساخت و ساز‌های غیردولتی بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و از طراحی تا اجرا در آن فعالیت می‌شود.

او با اشاره به اینکه هفت هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان یزد هستند، اظهار داشت: وقتی مردم به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت و ساز مراجعه می‌کنند، به سازمان نظام مهندسی برای دریافت نقشه و نظارت بر ساخت ارجاع می‌شوند و ۲۰۰ دفتر در سطح یزد برای این منظور فعال هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اینکه بحث ساخت و ساز باید حتما از سوی متخصص و متولی آن انجام شود، گفت: یزد یکی از استان‌های با بیشترین حجم تخلفات ساختمانی است و بسیاری از مردم ابتدا به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت خانه‌های خود کرده و پس از آن با مراجعه به کمیسیون ماده ۱۰۰، جریمه آن را پرداخت می‌کنند.

سالاری با تاکید بر اینکه این موضوع برای یزد اصلا خوب نیست، گفت: به منظور رفع این مشکل در طول سال‌های قبل، نسبت به بحث آموزش مهندسان و نظارت بر فعالیت آن‌ها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

او از انجام خدمات بسیاری در نظام مهندسی یزد به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: در تعرفه‌ها هم مشوق‌ها و تخفیف‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده به گونه‌ای که در برخی موارد تا ۸۰ درصد تخفیف به مردم داده می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.