سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسک و دغدغه مرطوب شدن آن/ راه حلی ساده که فکرش را هم نمی کنید

راه حلی ساده برای جلوگیری از مرطوب شدن ماسک که دغدغه امروز خیلی‌ها است، ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست ها و استفاده از ماسک مورد تاکید کادر درمان و به عنوان تنها سلاح های پیشگیری از ابتلا به آن مطرح بوده است.

اما یکی از مشکلاتی که شهروندان را در استفاده از ماسک معذب می کند، خیس شدن یا به عبارتی مرطوب شدن لایه داخلی ماسک در پی تنفس است.

ما نیز در پی یافتن راه حلی اساسی برای این موضوع با معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت و گو کردیم.

محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای جلوگیری از مرطوب شدن ماسک می توان از یک دستمال کاغذی در پشت آن استفاده کرد و هر دو ساعت یک بار و در صورت خیس شدن دستمال کاغذی را عوض کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: باید استفاده از ماسک  فرهنگ سازی شود و مردم هنگام احوال پرسی یا حضور در جلسات و سخنرانی ها ماسک را از روی صورت خود برندارند.

نوری سپهر گفت: قسمت بیرون ماسک نباید مدام لمس شود چرا که به شدت آلوده است و ممکن است دست را آلوده کرده و هنگام لمس چشم و بینی و گوش ویروس وارد بدن فرد شود.

او افزود: با وجود مراجعه کننده های زیاد به مراکز بهداشتی درمانی، شدت بیماری بسیار افزایش یافته است. هر شهروند به نوبه خود در کنترل و انتقال ویروس کرونا نقش دارد و باید نکات بهداشتی را رعایت کند .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اوایل شیوع بیماری به دلایل متعددی استفاده از ماسک تاکید نمی شد اما امروزه تمام منابع علمی دنیا برای استفاده از ماسک جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا یک صدا هستند.

انتهای پیام  / ر .خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.