سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزدی‌ها مواظب باشند/ کرونا همه جا هست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به وضعیت ناپایدار کرونا در استان، گفت: تمام مردم به ویژه گروه‌های حساس مراقب سلامتی خود باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد از افزایش آمار بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۲۱۸ نفر براثر بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: ویروس کرونا همچنان از بین نرفته است تمام افراد باید تا کشف دارو یا واکسن این بیماری نکات بهداشتی و زدن ماسک را کماکان رعایت کنند تا بتوانند مانع بروز و انتقال ویروس به دیگران شوند.

سلمانی  با اشاره به برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در استان، ادامه داد: برگزاری مراسم‌های عروسی و دید و بازدید‌های خانوادگی سبب شد آمار بیماران کرونایی در استان افزایش یابد به طوری که هم اکنون ۵۵ بیمار بدحال در بخش  آی سی یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: بر اساس آخرین یافته‌های کارشناسان،   ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی و بزاق دهان،   بینی و چشم انسان می‌تواند از فرد آلوده به دیگران منتقل شود به همین دلیل  استفاده از ماسک  برای تمام مردم  به ویژه  گروه‌های حساس در هنگام تردد در مراکز شلوغ و پرتراکم، مکان‌های مسقف و مناطقی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آنها وجود ندارد کاملا ضروری است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.