سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا، جان یک نفر دیگر را هم در خراسان جنوبی گرفت

با فوت یک بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این ویروس مرگبار در خراسان جنوبی به ۷۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی دیگر هم در خراسان جنوبی جان خود را از دست داد و آمار فوت شدگان به ۷۴ نفر افزایش یافت.

او افزود: هم اکنون ۱۵۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستنان‌های استان بستری هستند که آزمایش کرونای ۶۷ نفر مثبت اعلام شده است.

او با اشاره به بستری ۱۸ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بیان کرد: حال عمومی ۷ نفر از این بیماران وخیم است.

بیش از ۵۰ درصد ابتلا به کرونا در دورهمی و مراسم‌ها

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ۵۳ درصد آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، همچنان در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عروسی و ترحیم اتفاق می‌افتد.


بیشتر بخوانید


به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با توجه به تغییر رفتار ویروس کرونا احتمال افزایش مبتلایان در استان وجود دارد.

مهدی زاده بیان کرد: میانسالان بیشترین گروه سنی مبتلا به کرونا هستند و بیشترین عوارض کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال دیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا هم در سنین ۷۰ تا ۷۲ سال اتفاق می‌افتد افزود:خوشبختانه کرونا در گروه‌های سنی پایین تر، عوارض کمتری دارد و تاکنون بیمار حاد و حتی فوتی کرونا در سنین زیر ۱۰ سال نداشته ایم.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.