سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاج مشعل سکوی مجتمع نفتی ابوذر در خارگ ساخته شد

تاج مشعل سکوی AB مجتمع نفتی ابوذر با اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی نیرو‌های منطقه عملیاتی خارگ، ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساخت، حمل‌ونقل و تعویض تاج مشعل سکوی AB مجتمع نفتی دریایی ابوذر با اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی نیرو‌های منطقه عملیاتی خارگ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرفه‌جویی چشمگیر منابع مالی با موفقیت انجام گرفت.

 معاون مجتمع دریایی ابوذر گفت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن، همچنین زمان‌بر بودن سفارش خرید، واحد تعمیرات و نوسازی منطقه نفتی خارگ پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل را ارائه کرد.

علی‌اکبر دوستداری افزود: به‌ منظور استفاده از توان بالقوه نیرو‌ها و ظرفیت موجود در منطقه، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستور کار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت این تاج در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت همه اصول فنی و مهندسی و نظارت‌های تخصصی واحد‌های مرتبط با دقت و موفقیت کامل انجام گرفت و پس از انتقال آن به سکو، عملیات تعویض نمونه قدیمی و جایگزینی تاج جدید مشعل آغاز شد.

 معاون مجتمع دریایی ابوذر بیان کرد: برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل‌دار و با تلاش کارکنان این مجتمع با موفقیت به پایان رسید و مشعل جدید سکوی AB ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم روشن شد.

دوستداری گفت: مواد به‌کار رفته در تاج جدید مشعل به‌طور کامل از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارگ بوده است.

مجتمع نفتی ابوذر در ۷۶ کیلومتری غرب جزیره خارگ قرار دارد و شامل سه سکوی اصلی بهره‌برداری AA، AB و AC است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.