سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی رسانه‌های سعودی رسما مزدور رژیم صهیونیستی می‌شوند

واکاوی میدان خاورمیانه و تحولات آن نشان می‌دهد دو کشور امارات و سعودی در مسابقه‌ای بسیار جدی درخصوص رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را کلید زده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های سعودی در خبری فرار یکی از فرماندهان حماس به اسرائیل و دستگیری ۱۶ عضو حماس به دلیل جاسوسی برای اسرائیل خبر دادند، این ادعا بلافاصله از سوی وزارت امور داخلی غزه تکذیب شد.

تحلیل:

- ادعاهایی از این دست از شبکه های دروغ پرداز وابسته به سعودی چیز جدیدی نیست مهم این است که توجه شود در انتشار چنین ادعاهایی در شرایط جدید کدام انگیزه، رسانه های سعودی را بر آن داشته است تا در قامت مزدوران صهیونیسم عرض اندام و ابراز ارادت کنند. به نظر می رسد در راس این انگیزه ها به تاخیر افتادن ماجرای الحاق بخش هایی از کرانه باختری ودره اردن به اسرائیل باشد.واقعیت ان است که سعودی درسایه اتخاذ موضعی فریبکارانه وبویژه درشرایط کنونی بیش از هر چیز سودای برتخت نشستن بن سلمان رادر سردارد ودرتحقق این رویا از هیچ خیانتی پرهیز ندارد.

- در عین حال اعلام اتحاد میان فتح وحماس درمقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی میتواند بر عصبانیت آل سعود افزوده باشد.


بیشتر بخوانید


-پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اذعان کرده بودند که دیپلمات بسیار نزدیکی به بن سلمان از پیغام ولیعهد سعودی برای محمود عباس خبرداده، پیامی که طی آن بن سلمان، عباس را به نزدیکی به اسرائیل و تن دادن به خواست‌های نتانیاهو تشویق کرده بود و در عین حال تهدید کرده بود سعودی و متحدانش دیگر حاضر نیستند برای مساله فلسطین کمترین هزینه‌ای متحمل شوند.

تاملی در این خبر در کنار رویکرد تفرقه افکنانه اخیر سعودی که با ادعای دستگیری ۱۶ جاسوس در بدنه نظامی حماس یعنی "گردان‌های قسام" صورت می‌پذیرد مفهومی جز آب ریختن سعودی به آسیاب دشمن صهیونیستی با هدف تسریع در الحاق کرانه باختری و دره اردن به اسرائیل ندارد.

- در حالی که در خصوص ادعاهای اخیر مبنی برحمله صهیونیست ها به تاسیسات هسته ای ایران در نطنز، رسانه های سعودی همراه و همتراز با اسرائیل و امریکا شادمانی می کردند و در شرایطی که خوشحال ترین رژیم در خصوص تحمیل قانون سزار بر سوریه و تشدید فشار های اقتصادی بر لبنان، رژیم سعودی و رسانه های این کشور هستند. تلاش جهت القائ ضعف در صفوف مبارزین فلسطینی تنها می تواند در راستای سیاست دشمنی و کینه ورزی سعودی با محور مقاومت تفسیر شود.

- واکاوی میدان خاورمیانه و تحولات آن نشان می دهد دو کشور امارات و سعودی در مسابقه ای بسیار جدی درخصوص رسمیت شناختن اسرائیل را کلید زده اند این درحالی است که لبیک گویان دیروز به موجودیتی بنام اسرائیل بشکلی کاملا اساسی از کرده خود پشیمانند و فقط کافی است این روزها "اردن " محل تامل جدی قرار گیرد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.