سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز پرورش میگوی رودشور گناوه سال آینده زیر کشت می‎ رود

استاندار بوشهر گفت: با تکمیل برق رسانی به مرکز پرورش میگوی رودشور گناوه، این مرکز سال آینده آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در بررسی روند ساخت مراکز پرورش میگو در شهرستان گناوه بیان کرد: از سه مرکز پرورش میگو بازدید کردیم که یکی از مراکز زیرساخت‌هایش انجام گرفته، اما بنا به مشکلاتی کار متوقف شده که امیدواریم زودتر مشکلات حل شود و به مرحله واگذاری به متقاضیان برسد.

او ادامه داد: مرکز پرورش میگوی دیگر نیز به وسعت ۸۷۰ هکتار با همت بخش خصوصی در حال ساخت است که کانال‌های آبرسانی آن اجرا شده است.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به اینکه ساخت مرکز پرورش میگوی رودشور نیز در اواخر سال ۹۷ در سفر رئیس جمهور آغاز شد، عنوان کرد: این مرکز به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار پس از مرکز شیف که چهار هزار هکتار است، یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش میگوی استان به شمار می‌رود، که ۷۵ درصد کانال‌هایش اجرا شده و برق آن هم در حال کار است که امیدواریم تا اوایل آبان خط موقت و شبکه داخلی آن انجام گیرد و سال آینده این مرکز زیر کشت رود.


بیشتر بخوانید


گراوند، این مرکزپرورش میگو را از نمونه‌های جهش تولید در استان بوشهر خواند که راه اندازی آن می‌تواند باعث افزایش تولید، ایجاد شغل و استفاده بهتر از دریا شود.

او از مسئولان اداره‌ها نیزخواست کمک کنند که مانعی پیش پای این طرح قرارنگیرد و بتوانند زودتر به بهره‌برداری برسد.

استاندار بوشهر حضور بخش خصوصی در ایجاد مراکز پرورش میگو را نشان دهنده این نکته دانست که هر گاه ظرفیت‌های اقتصادی در اختیار مردم گذاشته شود، می‌توانند به آن رونق ببخشند.

استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.