سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد تفاهم نامه برای آموزش بهره برداران بخش کشاورزی در راستای جهش تولید

تفاهم نامه آموزش بهره برداران بخش کشاورزی در راستای جهش تولید امروز میان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی حرفه‌ای گیلان به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:  تفاهم نامه ای صبح امروز با هدف استفاده از ظرفیت‌های مشترک اداره کل فنی و حرفه ای گیلان و سازمان جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سطح علمی کشاورزان و بهره برداران کشاورزی و افزایش دانش و توانمندی این بخش به امضاء رسید.

او افزود: در اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری فنی و حرفه‌ای برای آموزش کشاورزان، فرزندان کشاورزان، بهر برداران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در صنایع تکمیلی و تبدیلی با نگاه مهارت و ارتقاء سطح علمی کشاورزی استان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش تولید، علمی کردن کشاورزی و کاهش هزینه تولید را یکی از مزیت‌های اجرای این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: برای توسعه کشاورزی استان و ایجاد رغبت میان کشاورزان و بهره برداران این تفاهم نامه در سال‌های آینده هم اجرایی می‌شود.

سید محمد حسینی،  مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: محوری‌ترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای استان آموزش هدفمند و رونق بازار کسب کار با آموزش نیرو‌های توانمند و کار آفرینی است.

او  افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر در راستای اجرای تفاهم نامه ۸۰۰ نهاد و سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی از آموزش ها‌ی فنی و حرفه‌ای بهرمند شده اند که پیش بینی می‌شود امسال  با توجه به قراردادی که با هزارنهاد و سازمان بخش خصوصی امضاء می‌شود به ۴۰۰ هزارنفر افزایش یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت کشاورزی یکی از مشاغل اصلی استان است امسال ۹۰۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران کشاورزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دربخش کشاورزی بهر مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.