سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواردی که تعمیرکاران خودرو دوست ندارند شما بدانید!

مواردی در رابطه با خودروهای سواری وجود دارند که دانستن آن‌ها موجب کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر رانندگان با اتکا به مکانیک‌ها، خودرو‌های خود را به دست آن‌ها می‌سپارند تا ایراد‌های آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیک‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آن‌ها مراجعه شود.


بیشتر بخوانید

چرا سر باطری ماشین سولفاته می‌زند؟


*روشن شدن چراغ چک موتور
یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، سفت نبودن دریچه گاز است که موجب ورود اکسیژن اضافی می‌شود. اما متاسفانه این امر یکی از نکاتی است که مکانیک‌ها دوست ندارند تا شما از آن مطلع باشید.

در نتیجه فراموش نکنید تا در صورت روشن شدن چراغ چک ابتدا دریچه گاز را بررسی کنید.

*باتری خودرو‌ها به ندرت نیاز به تعویض دارند
تعمیرکار‌ها بسیار تمایل دارند تا باتری خودرو‌ها را تعویض کنند و این گونه القا کنند که باتری به پایان عمر خود رسیده است. اما این در حالی است که در بیشتر موارد، ایراد‌های باتری مربوط به اتصالات سیم‌های آن است و نه مربوط به خود باتری.

نکته اینجا است که در اثر گذشت زمان، این اتصال‌ها و سیم‌ها خورده می‌شوند و همین امر موجب اختلال در عملکرد باتری و توان خروجی از آن می‌شود.

*تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر
اکثر مکانیک‌ها می‌گویند که هر ۵ هزار کیلومتر، یک بار باید روغن موتور خودرو تعویض شود، اما این امر صحت ندارد و تنها هزینه اضافی است. مهم‌تر از همه این است که باید توجه داشته باشیم تا میزان روغن موتور هیچگاه در خودرو کم نشود.

اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که روغن موتور باید هر ۱۱هزار کیلومتر تعویض شوند و بسیاری از خودروسازان می‌گویند که می‌توان روغن موتور را حتی پس از ۱۶ هزار کیلومتر تعویض کرد.

*صدای لنت‌های ترمز به دلیل زنگ زدگی است
اگر هنگام ترمزگیری صدای لنت به گوش می‌رسد، بهتر است بدانید که اکثر اوقات دلیل این صدا، زنگ زدگی لنت‌ها است که به راحتی می‌توان آن را از روی لنت به روش ساییدن، پاک کرد و آن را تمیز کزد.

در این صورت نیازی به تعویض لنت‌های ترمز نیست.

همچنین تعویض لنت ترمز یکی از ساده‌ترین کار‌ها است و نیازی به پرداخت هزینه برای تعویض آن‌ها وجود ندارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نحوه تعویض لنت‌های ترمز را یاد بگیرید.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۴
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۲۱:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دوستان من از روغن موتور پروفی کار استفاده میکنم ۱۲ الی۱۳ هزار تعویض میکنم ،حدودا ۲۰۰پولشه، درسته که یه نیم لیتری صرفا ماشین من کم میکنه ولی به صرفه است موقع تعویض هم روغن درحد سالمه
امین
۱۹:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چه قدر خنده دار به خاطر سیصد چهارصد تومن روغن عوض نکردن کلا موتور رو بیارم پایین چه قدر راه حل هاتون بچه گونه اس اصن لنت مگه زنگ میزنه که بخوام زنگ پاک کنم !!!!!!!!!!
مبین حاتمی
۱۶:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
اتفاقا این دوستمون میکانیک هستن چون اگر این نکات و رعایت بفرمائید حتما باید موتور بیارید پائین
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام من یک خانم هستم. ده سال ماشین دارم تا حالا هم با مکانیک بدی برخورد نداشتم در صورت تعویض ..نقص وسیله خود ماشین را به من نشان دادند.فقط اینکه بعدها خلافی ماشین راگرفتم مربوط به زمانی بوده که در تعمیرگاه بوده ۵۰۰ هزار جریمه ماشین اومده و مربوط به مکانهایی است که من اصلا نرفتم.منم بی خبر بودم.ولی چون یک سال گذشته من نمیتونم ثابت کنم .
ساحل
۰۹:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
متاسفانه بعضی از مکانیکهابا ماشینهای مشتریها کارهای شخصی خودسون رو انجام میدهند البته گاها این کار شاگردها هم هست
مجتبی
۱۵:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
مجتبی
۱۵:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
حسن
۱۴:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام. یکی از دوستان اعلام کرده بود که 206 اس دی مدل 98 داره که گاز نمیخوره و چراغ چکش روشن میشه.
بنده پژو 405 اس ال ایکس TU5دارم. حدود یه ماه پیش به ذیم مشکل برخوردم و ماشین اصلا گاز نمی خورد. تاجایی که بیشتر تنظیم موتوریا بهم گفتن باید دریچه گاز عوص کنم. اما یه تنظیم موتوری بهم گفت احتمال داره از سوکت برق دریچه باشه. ایراد هم همین بود. یه سوکت خریدم و عوص کرد و دوباره ماشین مثل ساعت داره کار میکنه. البته شاید ایراد شما از چیز دیگه ای باشه. ولی برای من اینجوری حل شد.
مممم
۱۴:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
واقعا روغن موتور ایرانی بیشتر از اینها هم کار میکنه اما بشرط

اینکه ماشین رو خاموش کنی و دو سه نفر استخدام کنی که

ماشینو هول بدن اینجوری ۱۰۰۰۰۰۰ تا هم کار میکنه آخه آدم

این چه آموزشی هست تو هر قشری آدم خوب بد هست ....
علی
۱۳:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام پژو اس لیکس نود نه خرید م با کارکرد هفت صد و ده کیلومتر روغن تعویض کرد م گفتم روغن تو ظرف جدا برام گرفت کلا پولیتزر و رب روغن توی موتور بود واسگازینم یک لیتر ولی روغن خارجی با واسگازین شد سیصد و بیست تومان
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
عااااااااالی
Mahbod
۰۲:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
روغن ایرانی رو باید سه هزارتا عوض کرد..
طوفا
۰۲:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
این های که گذاشتین از کجا در اوردین
Ali
۲۲:۲۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چراغ چک با کوچکترین ایرادی ممکنه روشن بشه من یکسال است چراغ چک ماشین روشن است هر چه در توان داشتم راه رفتم ومسافرت انجام دادم یکی دو مرتبه دیاک زدم رفع شد بعد یکی دو روز ایجاد شد. خدا خیر بده مکانیکم گفت اعتنا نکن استفاده ات را انجام بده در همه اقشار خوب بود وجود دارد باید زحمت بکشی خوب را پیدا کنی.مکانیک ها هم افراد خوبی در میانشان هست مواردی هم که گفته شد وجود دارد شما باید زیرک باشی.
وحید
۰۷:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
خوب این بنده خدا هم اینا رو گفت که زیرک باشیم دیگه
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام علیکم 206 اس دی مدل 98 برج 8 صفر گرفتم الان چراغ چک روشنه ماشین گاز نمیخوره نمایندگی سر در نمیآره نمیدونم چکار کنم تورو خدا راهنمایی کنید
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام. احتمالا سنسور مپ ماشین شما خرابه
شهرام
۱۸:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با جنسهاییکه داخل کشور ما هست ؟خنده داره؟لنت عوض میکردم۲سال کار میکرد....الان۶ماه نشده میرسه به آهن....روغن موتور ایرانی که آشغاله.....خارجی قیمتش گرونه ولی برای ماشین زیر پاییی...می ارزه....خداییش کیفیتش عالیه...قبل گرونی دلار عوض کردم با فیلتر ۱۶۰تومن...الان خدا داند؟
محمود حاجی آسیابانی
۱۸:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با درودو احترام .ماشین من ۴۰۵ متاسفانه ریپ میزنه و سوخت کم میاورد پکار باید کرد
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
هوا کش ماشین تو چک کن..قسمت اتصال جلو هوا کش کلا جدا کن وبزار کنار
محمد
۱۶:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با سلام
16000کیلومتر برای تعویض روغن خیلی زیاده.در کل روغن موتور هر چی زودترعوض بشه عمر موتور بیشتره.
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
با کلیت این حرف که، البته برخی مکانیک های بی انصاف، نمیخوان ما برخی چیزها رو بدونیم موافقم ولی در مورد روشن شدن چراغ چک، این مشکل دلایل زیادی میتواند داشته باشد. که یکی از اونها درست بسته نشدن استپر گاز هست. و دلیل دیگه هم کثیف شدن استپر هتش... اینکه چی باعث روشن شدن میشه رو باید با نحوه کار کردن فهمید.
کاوه
۱۴:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز اینا همه که گفتی اشتباه هستش.من خودم مکانیکم و روغن موتورم رو روی ۴۰۰۰ تا عوض میکنم.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
Mahbod
۰۲:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
درود بر شما ⁦
حسن
۱۴:۳۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام من مکانیک هستم و از این اطلاعات غلط واقعا متعجبم
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
علی آقا
۰۹:۳۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
من مکانیک نیستم و شغلمم هیچ ربطی به مکانیکی نداره ولی تمام حرفات درسته.خودم روغن‌ موتور رو روی چهار هزار عوض میکنم که عمر مفیدشم با برسی کردن همون چهار هزارتا.حالا روغن‌های تمام سنتتیکه یکم بیشتر کار میکنن به شرطی که تقلبی نباشه. هرچی هم از این رنج بیشتر کار کنه بیشتر پدر موتور رو در میاره
وحید
۰۷:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
جنس لنت ترمز از فلز نیست؟؟!جنسش چییست او سه تاد عزیز
افشین
۱۴:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دریچه گاز ندیدم تا به حال شل بشه. لطفا اطلاعات دقطق تر بگید.
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
تعویض لنت ؟
حالت خوبه عزیزم ؟
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
من بشخصه عرض میکنم که تمام باور های شما غلط است
حسین امینی
۰۷:۲۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
عالی بود
محمد محمدی
۰۳:۲۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
من بعنوان یک مربی مکانیک میگم کسانیکه بخوان از اینترنت تعویض لنت یاد بکیرن،بر اثر خرابی ترمز دارفانی را وداع خواهند گفت
مرتضی
۰۲:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
من راننده تاکسی ام،،، تمام نکات غیرمنطقی بود
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
روغن ایرانی بهتره
حبیب
۰۰:۴۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
برای پاک شدن چراغ چک سر باتری به مدت دو دقیقه جدا کنید
S. N
۲۳:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من پژو ۴۰۵ دارم و توی موتور همیشه روغن فلزی توتال می ریزم که برای پژو بهترین روغن هستش و این روغن هر 5000 تا باید عوض بشه ..امتحان کردم یه سری روغن ماشین رو گذاشتم 5200 تا کار کرد بعدش ماشین دیگه جون نداشت حرکت کنه و بعد از تعویض روغن دوباره مثل اول سرحال شد ...
رضا
۲۳:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ممنونم ازراهنمایت من هم ماشین دارم هم تقریبا مکانیک
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تشکر از راهنمایی شما خدا خیرتون بد
مرتضی
۲۳:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
درموردروغن حد فنون نادرسته،وفتی برروی قوطی روغن کارکرد رونوشته مثلا ۵۰۰۰کیلومتراون موقع شمابهترمتوجه میشین یا کارخونه سازنده؟!!!
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خوب
Saedg
۲۳:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باسلام خدمت همشهریان عزیز ماکه تعمیرکار نداریم تعویض کارداریم
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
احسنت گل گفتی
وحید
۰۷:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
خوب چه ربطی به بحث داشت.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
واقعا !
امیر
۲۲:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خدا خیرتون بده حرف دل همه رو گفتین عین حقیقته متاسفانه مکانیک همه تعویض کارن نه تعمیر کار
امیر
۲۲:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خدا خیرتون بده حرف دل همه رو گفتین عین حقیقته متاسفانه مکانیک همه تعویض کارن نه تعمیر کار
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تعمیرکار و مکانیک منصف و با ایمان هم زیاد داریم
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اصلا هم اینطوری نیست بشدت کمه آدم منصف
رضا
۲۱:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روشن شدن چراغ چک برای تمام قطعات الکتریکی سنسورها عملگرهاو...که دچاراختلال میشن روشن میشه که ممکن موقت یادائم باشه پس اینکه که میگیددریچه گازسفت نباشه خنده داره
۲عمرمفیدباتری ایرانی درشرایط استفاده ازکولر یکساله وبرای تست باتری تستربه خودباتری نصب میشه وربطی به سیم کشی نداره
۳روغن موتوربستگی به شرایط رانندگی داره یعنی اگه شما همشتوترافیک باشیدولی کیلومترکارکرد حتی به ۵۰۰۰تاهم نرسیدبایدتعویض شه
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باطری ماشین من سه و نیم سال هست که داره کلر میکنه
عبدالرضا غیایی شاملو
۲۳:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
شما احتمالأ باید مکانیک باشید؟ که اینگونه از این مطلب برآشفته و ناراحت شدید و الا حرف بدی نزدند فقط کمک به اطلاعات عمومی بود، یاعلی
رسول
۲۱:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
فک کنم منطورشان روغنهای خارجی باشه نه ایرانی تقلبی!!!
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
غالبا مکانیک ها اطلاعی از علم مکانیکی ندارند و فقط با خراب کردن ماشین مردم مکانیکی را کمی یاد گرفتند و متاسفانه فنی و حرفه ای هم هیچ آموزش ارزشمندی نداره که بده. ماشین ها را مردم به افراد که مغازه مکانیکی زدن میبرند و با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند. متاسفانه بعضی مکانیک ها قطعات اصلی را از روی خودرو ها باز میکنند و تعویض میکنند.خلاصه قطعه دزدی مد شده . از طرفی مکانیک ها نمیزارن صاحب خود شاهد تعمیرات باشه. می‌خوام بگم مکانیکها غالبا علاقه ندارند مشتری هیچی بفهمه و اصلا نزدیک ماشین بشه . مکانیک حرفه ای در ایران بسیار کم است. با تأسف
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
برو مکانیکت را عوض کن دیدت بهتر میشه
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باهات موافقم درود به شرفت
سینا بیگی
۱۱:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
100درصد حق با شماست. این حقیقته
مهرداد
۱۳:۲۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خداییش دمت گرم گل گفتی
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
تو همه صنف ها همه جور آدمی پیدا میشه. مکانیک منصف و کار بلد هم زیاد داریم
سام
۲۰:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روغن موتورهای ایرانی با ۴ الی ۵ هزار کارکرد کاملا سیاه و بی کیفیت میشن،چه خبره ۱۱ هزار ...
هادی
۲۰:۴۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام ممنونم بابت مطلب خوبتون
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اینها خیلی خوب است خرج.تعمیر خیلی زیاد است مبنا هم نداره
اسماعیل
۲۰:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
مطلب خیلی عالی بود لطفا از این نو مطالب بیشتر در سایت بگذارید
مجید طاهری
۲۰:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اصلآ با عقل جور درنمیاد. با تعویض روغن دیرهنگام اون هم با روغنهایی که اصلآ کیفیت ندارند موتور باید تعمیر بشه.درمورد زنگ زدن لنتها بازم معقول نیست چون لنتها همیشه درمعرض رطوبت نیستند که زنگ بزنه،ازطرفی هرروز از صدبار بیشتر ترمز میکنیم ای ترمزگرفتن ها خودش عمل ساییدن لنتها میشه.و..
حمید
۲۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خود روغن موتور نوشته که به طور مثال ایرانول ۱۶۰۰۰ کارکرد ۷هزار کیلومتر باید باشد تواین گرانی تورم‌بالا به خاطر یه تعویض روغن ۵۰۰ تا بالا پایین باید کلی خسارت بپردازند
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
بسیار ممنونم از اطلاعات مفید شما
هادی صالحی
۲۰:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خیلی به ندرت میشه چراغ چک مربوط به دریچه گاز بشه و شما زمانی که دستگاه میذارید توسط مکانیک میتونید ببینید خطاها دلیلش چیه و خیلی کم میشه برا دریچه باشه.. دوم لنت چون همیشه در حال استفاده است زنگ نمی‌زند و جنسش اصلا آهن نیست که بخاد زنگ بزند و صداش مربوط به لنت های ارزون هست که جنسیت و مواد خوب به کار نبردن داخلش شما لنت خوب بگیر ده سال هم داخل اب و یخ باشه ذره ای صدا نمیده .. سوم این روغن که میگید مربوط به روغن های خارجی هست که اولا خیلی گرون هستند ی بار تعویض برابر چند بار تعویض همین روغنای ایرانی هست و روغنای تولید داخل اکثرا تقلبی هستند و مهم تر قلب ماشین موتوره و موتور به روغن و آب زندست که با این روغن بی کیفیت های موجود همون 5 هزار هم زیاده بعد 1000 تا میتونید مشاهده کنید که تفاوتی با آب ندارند از بس بی خود هستن.. چهارم باتری عمر مفیدش معلومه و زمانی که خراب بشه از استارت خوردن ماشین دقیق مشخصه
ناشناس
۱۴:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
روغنهای خارجی در ایران همه بدون استثنا تغلبی هستند و بدلیل گرانی مردم فکر میکنن اصلیه.
بهترین روغن بهران و ایرانول و بسته به میزان استفاده از خودرو بین ۳ تا ۵ هزار باید عوض بشه واگر اصلا استفاده نکنی هم پس از ۶ ماه باید عوض بشه
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تعویض به موقع روغن موتور از خسارت سنگین به موتور جلوگیری می کنه . ۱۶ هزار کیلومتر که گفتین بعدش دیگه نیاز به تعویض روغن موتور نیست چون بعد ۱۶ هزار کیلومتر خود موتور باید تعویض بشه .
عذراشکری
۲۰:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خوب بود
تعمیرکارخودرو
۱۹:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چراغ چک بستگی به نوع خطادارد روغن هم بستگی به کیفیت ولی هیچ روغنی 16000 تا کارنمیکنه
سعید
۱۹:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من شده روغن پرایدو بعد ۱ سال عوض کردم بدون هیچ مشکلی
نوید
۱۲:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
داداش شما احتمالا ک نه 100 درصد ماشین رو ماهی یک بار اونم تا سر کوچه میبردی و برمی‌گشتی خونه
یا احتمالا ماشینت چراغ روغن رو کیلومتر نداشته
چ بووووووود بعد یکسال
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ممنون
حمید
۱۹:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اولاخودرویک عالمه سنسورداره که درصورت خرابی اکثرشون چراغ چک روشن میشه.دوماصدای لنتهااکثرابخاطرمرغوب نبودن جنس وآزبستیه که درلنت مصرف شده سوماروغنهای داخلی اکثرابیکیفیت وتصویه شده هستندلطفا چهارمالنت وترمزمستقیم باجان مردم سروکارداره پس بهتره حرفه ای عوض بشه نه اینکه ازاینترنت سرچ بشه یا....
جواد
۲۱:۰۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
داداش بهترین روغن موتور ها رو ما داریم ضمنا شرکت ها و تعمیر کارها برای در آمد و فروش بیشتر میگن هر ۵۰۰۰ هزار کیلومتر تعویض روغن برید؟
حسین
۱۹:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
به من نظر من واسه دستمزد مکانیکها باید تعزیرات قیمت مشخص کنه ومراکز تعمیر خودرو که تحت نظر تعزیرات باشه راه اندازی بشه
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
بله باید نسبت با قطعات اجرت تعیین کنند یعنی دیکس و صفحه ۹۰هزاری شده ۶۵۰ باید اجرت هم تعقیر کند
وحید
۱۹:۰۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چون مردم از مکانیکی سر در نمیارن مکانیکها از فرصت سواستفاده میکنند پول هنگفتی میگیرند بر فرض الکی میگه فلان قطعه باید تعویض بشه بیست دقیقه رو ماشین کار نکرده میگه چهارصد تومن
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
دقیقا همینجوریه که فرمودید
مهرداد کریمیان
۱۸:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سال هاست روغن موتور کاسترول مگناتک استفاده می کنم و تا حالا نشده زیر 10000 کیاومتر آن را عوض کنم. مادامی که روغن موتور بیش از حد مجاز کم نشود و چسبندگی لازم را داشته باشد میتوان از آن استفاده نمود.از زمانی که شخصا ماشین سمند خود را از نمایندگی گرفتم (سال ۹۴) تا حال حتی واشر سرسیلندر هم عوض نکرده ام در حالی که ماشین نزدیک به 300000 کیلومتر هم راه رفته است.(محل کار من خارج شهر است و هر روز با ماشین خود از این مسیر که ۲ ساعت رفت و برگشت دارد استفاده می کنم)
جواد
۱۸:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
با سلام ممنون از راهنمایی ولی روغن ماشین اینقدر تقلبی تو بازار آمده که انسان میترسه شما درست میگید این مال روغن زمان قدیم است
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
نتتتتتتتترس
مسلم یوسفی
۱۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من خودم ۱۵ ساله راننده ام ، روغنی که زیاد کار کنه چربی خودشو از دست میده و باعث آسیب به قطعات موتور میشه مخصوصا تو هوای گرم و برای ماشین سنگین .
مسلم یوسفی
۱۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من خودم ۱۵ ساله راننده ام ، روغنی که زیاد کار کنه چربی خودشو از دست میده و باعث آسیب به قطعات موتور میشه مخصوصا تو هوای گرم و برای ماشین سنگین .
رسول
۱۸:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اگر روغن موتور زیاد استفاده بشه دوده و سیاهی اون باعث رسوب در روزنه های رینگ روغنی میشه و عملا روغنکاری درست انجام نمیشه،من بشخصه خودم سالی یکبار روغن ارزان چهل میگیرم و به مدت یک روز با اون روغن ماشینو استفاده میکنم و بعد میرم تعویض روغن،تا رسوات اضافی با این روش پاک بشه.تعویض روغن با ۵ تا ۶ هزار کیلومتر هم منطقی تره
رسول
۱۸:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اگر روغن موتور زیاد استفاده بشه دوده و سیاهی اون باعث رسوب در روزنه های رینگ روغنی میشه و عملا روغنکاری درست انجام نمیشه،من بشخصه خودم سالی یکبار روغن ارزان چهل میگیرم و به مدت یک روز با اون روغن ماشینو استفاده میکنم و بعد میرم تعویض روغن،تا رسوات اضافی با این روش پاک بشه.تعویض روغن با ۵ تا ۶ هزار کیلومتر هم منطقی تره
کریم اقبالیان
۱۸:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام .واقعا عجب استادی هستی؟مردمومن روغن دیر عوض کنی موتور تو خرج می افته این کدوم کارشناس گفته!!
Reza
۱۷:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من روغن ۲۰۶ ۹۳ رو همیشه بالای ۱۰ هزار عوض کردم تا الان خداروشکر اصلا مشکل نداشتم باهاش اون تعویض روغنی که بهت میگه ۵ هزار تا خب معلومه باید بگه چون داره نون در مییاره از این کار شما خودت باید باهوش باشی مطالعه کنی
Reza
۱۷:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من روغن ۲۰۶ ۹۳ رو همیشه بالای ۱۰ هزار عوض کردم تا الان خداروشکر اصلا مشکل نداشتم باهاش اون تعویض روغنی که بهت میگه ۵ هزار تا خب معلومه باید بگه چون داره نون در مییاره شما خودت باید باهوش باشی مطالعه کنی
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روغن موتورا تو شونزده هزار عوض کنی که باید موتورم باش عوض کنی ...
ناشناش
۱۷:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اگه روغن موتوردیربه دیرعوض بشودعواقب بدی دارداعم اینکه روغنهای باکیفیت پایین بودن وبازیادی کارکردن باعث میشودتاروغن به حالت قیرشده وبه ته اویل پمپ بچسبدوورودی اول پمپ رابگیرد واویل پمپ نتواندروغن را به خوبی پمپاژ بکنددرنتجه باعث میشودماشین یاتاق بزندپس تعویض روغن درهفت هزارکیلومترخیلی مناسب میباشدمخصوصن ماشینهای پژو
ناشناش
۱۷:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اگه روغن موتوردیربه دیرعوض بشودعواقب بدی دارداعم اینکه روغنهای باکیفیت پایین بودن وبازیادی کارکردن باعث میشودتاروغن به حالت قیرشده وبه ته اویل پمپ بچسبدوورودی اول پمپ رابگیرد واویل پمپ نتواندروغن را به خوبی پمپاژ بکنددرنتجه باعث میشودماشین یاتاق بزندپس تعویض روغن درهفت هزارکیلومترخیلی مناسب میباشدمخصوصن ماشینهای پژو
بهزاد
۱۷:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
بالاخره تعمیر کارها هم باید نون دربیارند
بهزاد
۱۷:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
بالاخره تعمیر کارها هم باید نون دربیارند
محمد
۱۷:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عالی بود ممنون
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
با سلام لطفن در مورد شمع اتومبیل خیس میشود راه کار بدهید
غلامرضا
۱۷:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام با تشکر خیلی جالب بود باز هم از این مطالب آموزنده بزارید تشکر
موسوی
۱۷:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عالی بود
احمدرضا - مهندس مکانیک خودرو
۱۶:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
1- روشن شدن چراغ چک موتور : این مورد مربوط به سیستم سوخت رسانی انژکتوری می باشد و شامل چند قطعه حیاطی است. مانند کوئل ، سنسور اکسیژن ، سنسور دور موتور ....
2- باتری خودرو‌ها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنت‌های ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.


موفق باشید.
جواد
۱۶:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
کارشناسا میگن،روغن بعد از 5000کیلومتر اگه عوض نشه ماشین روغن کم میکنه
علی
۱۵:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اصلا فنی وعقلانی نیست این موارد بیشتر بنظر گول زنک میاد تا باطری هرابی موتور ....زیاد کنید من اعتماد نمیکنم .
محمود
۱۵:۳۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اطلاعات غلط وناکافی بود ، شما اگه روغن ایرانی را بیشتر از ۵۰۰۰کیلومتر سوار شید موتور فاتحه اش خوانده است
علی
۱۵:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
هرچی گفتی جوک بود این هرفها رو چه کسی بهت گفته
م
۱۵:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ممنون مطالب خوبی بود. اما کیفیت روغن ها با ۱۱۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ کیلومتر خسارات سنگینی به خوورو وارد میکند کنترل سطح روعن مهم است اطلاعات نگهداری خودرو بیشتر از این حرفهاست توی این گرونی قطعات واین اطلاعات بسیار ناقص است
محمدعلی شاه
۱۴:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دوستان بعد از تعویض لنت ترمز حتما حتما قبل از حرکت چند بار پدال ترمز را فشار دهید تا هواگیری شود بعد که مطمئن شدید درست کار میکنه حرکت کنید.
محمد
۱۴:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روغن موتور وقتی که زود تر تعویض میشه عمر قطعات موتور بالا میره با این روغن های آشغال ۵ هزارتا هم زیاده
م . م . ن
۱۴:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تازه خودرویی مثل پیکان اصلا نیاز به تعویض روغن در مدت زمان اعلام شده نیست .
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من پیکان دارم راست میگه اصلا لازم نیست عوض بشه
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار می‌کنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
مگه اینجا سایت دیواره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
saeeid
۱۴:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
کاملا اشتباه و صحت ندارد
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ده ها دلیل برای چراغ چک هست. باتری هم وقتی آمپر سنج و دستگاه میذاره، معلوم میشه که خرابه یا نه. با این روغن های گازوئیلی و چسبی موجود در بازار هم باید هر 5000 تا عوض بشه وگرنه خرج موتور و سرسیلندر میذاره روی دستتون. تعویض لنت هم کار فنی و خطرناکیه. آدم کاربلد باید انجام بده. خلاصه کار فنی ماشین رو اگه بخوای خودت انجام بدی، باید بلد باشی وگرنه خرج بیشتر میذاره روی دستت
ناصر
۱۳:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چراغ چک فقط ایرادهای برقی رو نشون میده در صورتی که دریچه گاز یه ایراد غیر برقی هستش حداقل میگفتید سنسور دریچه گاز متطقی بود که البته اونهم فقط با تعویض درست میشه عمر باطری هم ربطی به بست باطری نداره سولفاته شدن فقط باعث دیر استارت خوردن و ضعیف شدن نور چراغها میشه عمر باطری بخاطر استارت زیاد و یا روشن ماندن وسایل و جراغها در خالت خاموس بودن خودرو وتبخیر اب باطری هستش
ااا
۱۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
خودرو ساز چرا روغن رو هر ۱۶۰۰۰ عوض کنن ملت میخاین چه بلایی سر مردم بیارین .
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین
مهدی
۱۳:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
وقتی چراغ چک بخاطر دریچه گاز یا بست خراب میشه باطری خراب نشده یا روغن موتور ۱۶۰۰۰ این مقاله رو حتما کسی نوشته که کوچکترین اطلاعی از ماشین نداره
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
به جز مورد لنت در رابطه با بقیه موارد ذکر شده متاسفم
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من چند ساله شغلم خودرو عه همچین چیزایی ندیدم.
رضا
۱۳:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دریچه گاز کجای خودرو قرار داره که وقتی زیاد باز باشه چراغ چک روشن میشه ؟
ايده پرداز مديريت شهري
۱۲:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
موارد بسيار آموزنده بود ... بهتر بگويم بيشتر وسايل الكترونكي از كثيفي است و اگر شما اسپري الكل داشته باشيد مي توانيد بسياري از وسايل را به سادگي و بدون هيچ گونه زحمتي عيب را برطرف كنيد مثلا اكثر موتورهاي پنكه و هواكش با روغن كاري و تميز كاري دوباره مثل اول ميشود و به مرور زمان با سولفاته شدن قسمت كانتكهاي و گرد غبار روي ذغال از كيفيت آن كاسته ميشود وقتي تميز ميكنيد و كمي سمباده ميزنيد مثل روز اول ميشود و قطعات خودرو و الكترونيكي و سيم كشي ها و اتصالات از كثيفي است ... آيا متوجه شديد وقتي موتور خودرو را ميشوريد بسياري از عيب برطرف ميشود اين همان معجزه تميزي است پس با اينترنت ميتوانيد برخي از عيبوب وسايل را با دانش و كمي خلاقيت برطرف كنيد . با سپاس
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تجربه میگه هیچ کدوم از این مطالب قابل استناد نیستن
در ضمن خیلی وقتها پرداخت یه هزینه کم خیلی بهتر از دودمان شدن تمام زندگی آدمه .
آخه تعویض لنت به دست خودمون چیه که پیشنهاد میدید !!!!!!!!
رسول.
۱۲:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
جالب بود لذت بردم. ممنون ازمطالب مفیدتون.
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تعمیرات خودرو در نظر اول ساده به نظر میرسد اما نکاتی مهم وجود دارد که با آموزش و تجربه در سالها کار تعمیرات خودرو حاصل میگردد و نتیجه آن چند وجهی شدن تجربه و دانش مکانیکی یک تعمیر کار است .
پیشنهاد میگردد قبل از دست به آچار شدن حداقل با یک مکانیک مشاوره کنید .
#من مکانیک نیستم.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دمت گرم
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
روغن موتور رو هم میتوان تا ۲۰۰۰۰ هزار تا هم عوض نکرد ولی استانداردش ۵۰۰۰ است اونی که شما میفرمایند مربوط میشه به روغن های اصلی که تو ایران وجود نداره بنابراین باید هر ۵ تا عوض بشه وگرنه در طولانی مدت باعث جرم داخل موتور میشه و هزینه های دیگر رو به راننده ها تحمیل میکنه
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دیگه بهترین روغن موتور باید بعد ۱۰ تا عوض بشه منظور روغنهای درجه یک خارجیه که به لطف تحریم تو ایران نیست. روغنای موجود بازار نهایتا ۸تا باید تعویض بشه
پسر مشهدی
۱۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دقیقا درسته. توی خودرو دو تا سیستم حیاتیه و با جون سرنشین سر و کار داره. یکی سیستم تعلیق (فرمان) و یکی هم ترمز.
حتما برای تعویض لنت به ترمزساز (و نه مکانیک) مراجعه کنید چون علاوه بر تعویض به طور کامل سیستم ترمز رو چک می‌کنه. درسته هزینه داره اما جونتون بیشتر می‌ارزه.