سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق آمریکا: ترامپ قصد فروش پورتوریکو را داشت

یک مقام سابق دولت آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور این کشور برای شانه خالی کردن از بار هزینه‌های بالای بازسازی جزیره پورتوریکو پس از وقوع توفان، قصد فروش آن را داشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دیلی میل، وزیر امنیت داخلی پیشین دولت آمریکا به تازگی افشا کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قصد فروش جزیره پورتوریکو را داشته است.

ایلاین دوک که از جمله مقاماتی بود که دوره کوتاهی را در کاخ سفید سپری کرد و خیلی زود به فهرست اخراجی‌های دولت ترامپ اضافه شد، اعلام کرد وقوع توفان ماریا، خسارات زیادی را برای پورتوریکو به دنبال داشت و رئیس جمهور به همین دلیل قصد فروش این جزیره را داشت.

ایلاین دوک با تاکید بر اینکه خوی معامله گری ترامپ در تصمیمات مهم کشوری او نیز خود را نشان می‌داد، گفت ایده‌های او بیشتر مشابه یک تاجر بود. اینکه (می گفت) می‌توانیم برق را از کشور‌های دیگر خریداری کنیم. می‌توانیم این جزیره را به فروش برسانیم.

در زمان وقوع توفان ماریا، فرماندار پورتوریکو همچنین از واکنش رئیس جمهور آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۷ با حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت انتقاد کرد.

او افزود: مردم پورتوریکو به عنوان شهروندان آمریکایی سزاوار بهبود سریع اوضاع به دنبال توفان ماریا هستند. بیش از یک سال از وقوع این توفان می‌گذرد. همچنان منتظر دریافت هزینه‌های تخصیص یافته از سوی کنگره هستیم.

او همچنین گفت این منطقه در بحبوحه تلاش‌ها برای احیای اوضاع در پی توفان با موانع زیادی روبه‌روست از جمله آنچه او شرایط غیرمنصفانه برای دریافت منابع مالی فدرال و نگرش خصمانه برخی مقامات فدرال خواند.

فرماندار پورتوریکو در ادامه گفت: «تاکید می‌کنم ترامپ عملکرد تبعیض آمیزی در مورد سه میلیون شهروند آمریکایی در پورتوریکو دارد.»

پورتوریکو با نام رسمی قلمرو همسود پورتوریکو، مجمع‌الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب است. پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌ شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد.

توفان ماریا نزدیک به ۳ هزار قربانی در جزیره پورتوریکو بر جا گذاشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.