سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سالیانه ۲۰۸ هزار تن خرما درجنوب کرمان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۸ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های جنوب کرمان برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس در مصوبه ستاد مقابله با کرونا جنوب کرمان آمده، کارگران و خرماداران، هنگام برداشت محصول ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

او افزود: خرمای جنوب کرمان کاملا سالم و اُرگانیک بوده و در هنگام برداشت این محصول، تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود استفاده از ماسک، دستکش و شست و شوی مداوم دست‌ها توسط کارگران در هنگام برداشت محصول خرما رعایت می‌شود تا شاهد برداشت محصولی سالم باشیم.

اعظمی به عوارض و ارتباط بیماری ویروسی کرونا روی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در علم گیاه پزشکی هیچگونه بیماری ویروسی مشترکی بین گیاه و انسان وجود ندارد لذا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند و به شایعات و مطالب غیر علمی توجه نکنند.

او خرمای مضافتی، کلوته، مُرداسنگ، نگار، گوردیال و ارقام خشک پیارُم، زاهدی و مجول را بیشترین ارقام خرمای منطقه جنوب کرمان دانست و بازار هدف این محصولات را کشور‌های اروپایی، روسیه و افغانستان و بازار داخلی عنوان کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مزیت خرمای جنوب کرمان را سالم و ارگانیک بودن این محصول عنوان کرد و اظهار داشت: به طور میانگین سالانه ۲۰۸ هزار تُن انواع خرما از نخلستان‌های هفت‌گنج جنوب کرمان برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

اعظمی تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل برداشت خرما و همزمانی این فصل با شیوع ویروس کرونا، مطالبی در مورد انتقال ویروس از طریق خرما در برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است در حالی که تمامی موارد بهداشتی در برداشت این محصول رعایت می‌شود ضمن اینکه کارشناسان اعلام کرده‌اند که هیچ بیماری ویروسی از طریق گیاه به انسان سرایت نمی‌کند.

برداشت خرمای مناطق جنوبی کرمان از ابتدای تیرماه با رقم زودرس آلمِهتِری شروع و تا اواخر مهرماه با برداشت ارقام دیر رس هَلیله‌ای در سطح ۲۹ هزار هکتار نخلستان‌های بارور این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.