سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر آمریکایی: فشار‌های اسرائیل به کاخ سفید برای آغاز مناقشه نظامی با ایران راه به جایی نخواهد برد

روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی معتقد است علی‌رغم فشار‌های رژیم صهیونیستی، نه رئیس‌جمهور آمریکا و نه پنتاگون تمایلی به وارد شدن به جنگ با ایران ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی شبک راشاتودی، گرت پورتر، مورخ آمریکایی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل امنیتی معتقد است از آنجا که نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نه پنتاگون [وزرات دفاع آمریکا] تمایلی برای وارد شدن به جنگ با ایران ندارند، فشار‌های رژیم صهیونیستی از طریق مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کاخ سفید برای آغاز مناقشه نظامی با ایران راه به جایی نخواهد برد.

پورتر گفت: من فکر می‌کنم دلیل واقعی و اصلی این گرایش ظاهری به جنگ با ایران، فشار و اصرار مداوم دولت (بنیامین) نتانیاهو در اسرائیل و توانائی (این رژیم) در تأثیرگذاری شدید بر سیاست گذاری‌های آمریکا از طریق مایک پمپئو است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری شدید پمپئو بر سیاست گذاری‌های آمریکا طی یک سال گذشته، افزود: این تأثیرگذاری بر سیاست گذاری‌های آمریکا باعث شد دونالد ترامپ دو بار در آستانه جنگ با ایران قرار گیرد. اما با ایران وارد جنگ نشد. به عقیده من، دو دلیل برای این امر وجود دارد: نخست، خود ترامپ نمی‌خواهد هیچ نقشی در جنگ با ایران داشته باشد. دوم، من می‌توانم با اطمینان کامل به شما بگویم که وزارت دفاع آمریکا، علی رغم قابلیت‌های جنگی اش، نمی‌خواهد با ایران وارد جنگ شود.

این کارشناس در انتهای اظهاراتش به طور ضمنی به قدرت بالای نظامی ایران اشاره کرد و گفت: سال‌های زیادی است که پنتاگون اصلاً نخواسته با ایران وارد جنگ شود. دلیل این امر آن است که نیرو‌های نظامی به ویژه نیروی دریایی آمریکا، در جنگ با ایران به جای آنکه چیزی به دست بیاورد چیز‌های زیادی برای از دست دادن دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.