سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترمز افزایش قیمت خودرو را چه کسی می‌کشد؟/ قیمت خودرو درب کارخانه غیررسمی، در بازار بلاتکلیف!

قیمت خودرو طی چند ماه گذشته افزایش نجومی یافته و باعث نارضایتی بسیاری از افراد جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته شاهد اختلاف قیمت خودرو در درب کارخانه تا حاشیه بازار بودیم و بعد از آن بحث افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه پیش آمد تا بتوان اینگونه از افزایش قیمت خودرو در بازار جلوگیری کرد.

پس از آن وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت پس از برگزاری جلساتی اعلام کردند که خودرو در درب کارخانه باید افزایش یابد. در آن زمان قیمت خودرو در بازار آزاد مقداری کاهش یافت و امیدوار از اینکه شاهد کاهش قیمت ها در بازار خواهیم بود.

پس از مطرح شدن این موضوع قیمت خودرو حتی از سایت های فروش خودرو برداشته شد تا دلالان دیگر نتوانند خودسرانه قیمت خودرو را افزایش دهند و به نوعی بازار خودرو کنترل شود. پس از گذشت مدتی به یکباره مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بودیم و همچنان این افزایش ادامه دار است.

حالا ستاد تنظیم بازار اخباری را مبنی بر تغییر قیمت خودرو اعلام کرده است. بر این اساس خودروسازان قادر خواهند بود با ارایه مستندات و مدارک، هر سه ماه یکبار درخواست افزایش و اصلاح قیمت‌ها را مطرح کنند.

این خبر حاکی از آن است که پس از اعلام تورم بخشی خودرو از سوی بانک مرکزی در هفته‌های گذشته، خودروسازان در حال آماده سازی مستندات خود برای اصلاح دوباره قیمت‌ها بر اساس تورم سال ۹۸ هستند. این در شرایطی است که قیمت‌ها در بازار آزاد همچنان روند افزایشی دارد و تعیین قیمت بر اساس حاشیه بازار یکی از گزینه‌های تعیین قیمت‌های جدید خودرو است.

این صحبت ها درحالیست که مسئولان وزارت صمت و همچنین خودروسازان موافق تعیین قیمت در حاشیه بازار نیستند چرا که منطقی کردن قیمت با هدف جلوگیری از ضررو زیان خودروسازان را راهبرد جدید تعیین قیمت در صنعت خودرو عنوان می‌کنند. بدون شک منطقی کردن قیمت‌ها همراه با رشد خواهد بود، اما میزان این رشد هنوز مشخص نیست.


بیشتر بخوانید


در همین حال مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع به تازگی رویکرد وزارت صمت را در خصوص قیمت گذاری خودرو‌ها اعلام و تاکید کرده که این وزارتخانه با تعیین قیمت در حاشیه بازار به شدت مخالف بوده و تنها به دنبال منطقی کردن قیمت‌ها است.

او در خصوص آخرین وضعیت اصلاح قیمت‌ها در صنعت خودرو می‌گوید: بررسی قیمت‌های خودروسازان از سال ۹۷ تا پایان خردادماه امسال نشان از شیب صعودی بسیار ملایم قیمت‌های خودروسازان دارد در همین حال قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت نیز سه ماهه بوده و مقرر شد تا با بررسی تورم بخشی و بازنگری در قیمت نهاده‌های تولید و تاثیر آن بر قیمت تمام شده، نسبت به منطقی سازی قیمت‌ها اقدام شود.

نیارکی در پاسخ به این که با این روند احتمال افزایش قیمت‌ها در تابستان وجود خواهد داشت، اظهار می‌کند: هم اکنون اطلاعات در حال بررسی بوده، اما تاکنون گزارش مربوطه استخراج نشده است ضمن آن که هدف اصلی منطقی سازی قیمت بوده و این امر در دستور کار قرار دارد و منطقی کردن به معنای افزایش قیمت‌ها نخواهد بود.

معاون وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت خودرو‌ها در بازار تصریح می‌کند: افزایش قیمت این روز‌های خودرو در بازار ناشی از افزایش نرخ ارز است و آن دسته از افرادی که به خودرو به چشم کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، قیمت‌های پیشنهادی خود را با نرخ ارز منطبق می‌کنند که امیدواریم با تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت تقاضای ارز و تثبیت نرخ آن در روز‌های آینده، همچنین افزایش تیراژ و عرضه خودروسازان، متعادل سازی قیمت‌ها در بازار را شاهد باشیم.

علت افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته

ابوالفضل خلخالی، کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به  علت افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته، گفت: افزایش قیمت خودرو طی چند مدت گذشته به دلایل زیادی رخ داده ست که اصلی ترین دلیل آن  متعادل نبودن عرضه و تقاضاست.

او بیان کرد: متعادل نبودن عرضه و تقاضا به این معنی است که تعداد خودرو در بازار کم و متقاضیان خرید زیاد هستند. قیمت نهایی خودرو را هیچ گاه شورای رقابت و کارخانه نتوانسته اند تعیین کنند، بلکه تعیین نرخ خودرو توسط مردم و در بازار آزاد صورت می‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره سود دهی خودروسازان با افزایش ۱۰  درصدی قیمت خودرو درب کارخانه،  بیان کرد: برای مجموعه‌ای همچون خودروسازی که بهره وری پایینی دارد، افزایش ۱۰ درصدی قیمت برای ایران خودرو و ۲۳ درصدی برای سایپا، رقم چندان سوددهی برای آن‌ها نیست.

خلخالی بیان کرد: درست است که خودروسازان این افزایش قیمت را پذیرفته اند اما در برابر این افزایش، فشار آن را بر زنجیره تامین وارد می‌کنند ادامه این رویه باعث می شود که میزان بدهی خودروسازان به زنجیره تامین بیشتر می‌شود و همین امر باعث پوسیدگی و فروپاشی بدنه خودروسازی از پایه خواهد شد.

خلخالی در خصوص افزایش بیشتر قیمت خودرو درب کارخانه و جلوگیری از افزایش قیمت  در بازار، گفت: در کشور، در شرایطی به سر می بریم که اگر  ۴۰ درصد هم به قیمت‌ها اضافه شود باز هم نمی توان مسائل را مدیریت کرد، البته افزایش قیمت هم راه حل منطقی و درستی نیست بلکه در حقیقت باید ساختار مشکل دار خودروسازی ما به دلیل دولتی بودن و سایر مسائل اصلاح شود.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه وضعیت تولید خودرو در کشور مناسب است، گفت: جلساتی را با شورای رقابت برگزار کردیم و به دنبال رساندن بازار به آرامش هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در جلسه با اعضای شورای رقابت به نکات اشاره کردیم به طوری که باید به این موارد توجه شود. مکانیزم شورای رقابت به این صورت بود که سال ۹۰ را مبنا قرار می‌داد و در نهایت تورم سال‌های مختلف را لحاظ می‌کرد تا به قیمت برسد، این در حالیست که برخی از خودرو‌ها در سال ۹۰ تولید نمی‌شد و برخی از خودرو‌هایی که الان تولید می‌شود با خودرو‌های آن زمان به لحاظ فنی متفاوت است.

۹ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید کردیم

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید کردیم ادامه داد: مبنای قیمت گذاری خودرو از سال ۹۰ محاسبه می‌شود که برای خودروساز به صرفه نیست.

مقیمی با اشاره به استانداردهایی که باید در حوزه ایمنی، محیط زیست و امنیت لحاظ شود گفت : در ۱۳ آیتم الزام قانونی داریم که باید رعایت شود .

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه خرید ارزان با افزایش در تیراژ می تواند صورت گیرد بیان کرد: وقتی تیراژ بالا می‌رود قیمت هم کاهش می یابد لذا باید بر روی توانمندسازی داخلی توجه کنیم که این امر به خوبی صورت گرفته است. در موضوعات مرتبط با افزایش بهره‌وری ،بالا رفتن تکنولوژی نیاز به تجدید نظر در ساختار ها داریم، باید سرمایه‌گذاری‌ها به صورت هدفمند به سمت خرید ارزان برود.

او با اشاره به اینکه با روش های دانش بنیان باید تولید را افزایش دهیم گفت : ۴۵ پروژه در دست داریم به طوری که ۳۷ قطعه امروز به مرحله تولید انبوه رسیده است که قطعاً همه به کشور توزیع می شد لذا این موضوع سبب شد تا ۲۰ درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد شود.

مقیمی با اشاره به اینکه تعدادی پروژه‌ را به بخش‌های دیگر سپرده ایم گفت: مجموعه صنایع دفاع به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد میدان عمل شدند به طوری که  طی جلساتی به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امروز در دنیا حدود ۴۰ درصد بهای تمام شده خودرو به حوزه الکتریکال برمی گردد گفت: در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است به طوری که به زودی پلتفرم الکتریکال ایران خودرو رونمایی می‌شود به گونه‌ای که در سال حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.حدود ۱۵۰ نفر از نخبگان صنعت کشور و دانشگاهیان بر روی این حوزه متمرکز شده اند .

هیچ خودروی بدون پلاک نصب شده‌ حق خروج از درب نمایندگی را ندارد

او درباره کنترل بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر هیچ خودروی بدون پلاک نصب شده‌ حق خروج از درب نمایندگی را ندارد و با ۳۲ نمایندگی متخلف برخورد صورت گرفته است.

مقیمی گفت: گیربکس ۶ سرعته را بر روی خودرو رونمایی کرده ایم و از آبان ماه به تولید انبوه می رسد به طوری که این گیربکس بر روی ۱۰ هزار خودروی دنا، سمند و رانا نصب خواهد شد. راه مشخص کشور در هر صنعتی این است که به توان داخلی برای بومی‌سازی قطعات اعتماد کنیم.

از آن جا که تعیین قیمت‌های جدید اعلام شده در اردیبهشت ماه بر اساس تورم سال ۹۷ خودروسازان بوده به نظر می‌رسد که با بررسی تورم سال ۹۸ و همچنین سه ماهه امسال و همچنین افزایش نهاده‌های تولید و مواد اولیه که شاهد چند برابری قیمت‌ها بوده، شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها باشیم.

هرچند که به گفته معاون وزیر صمت اصلاح به معنای افزایش نیست، اما تورم موجود در صنعت خودرو گزینه دیگری جز افزایش قیمت نخواهد بود. حال باید دید پس از ارایه مستندات، سرنوشت قیمت خودرو به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مقصر خودمونیم یه رئیس جمهور انتخاب می کنیم مسکن رو میاره پایین که همه خونه دار میشن بعدی رو هم انتخاب می کنیم که مثل دوران جنگ زده باید ثبت نام مرغ و تخم مرغ و لاستیک و ... بکنیم چه برسه به ماشین
خدا ازشون نگذره
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
جای وزیر کار و رییس شورای رقابت عوض بشه همه چیز درست میشه وزیر کار 5ماه با افزایش حق مسکن کارگر ایستادگی کرد ولی شورای رقابت هر 3 ماه اجازه گرانی داد.
نقی
۲۱:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه در این دولت بیشترین اجحاف به مردم میشود، خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد رو که زیر ۵۰ میلیون هم ارزش نداره به چند برابر به مردم تحمیل میکنتد، اون شکاری رفاقت هم که مجوز افزایش قیمت سه ماهه میدهد، شرم نمیکند، مگه حقوقها سه ماهه افزایش پیدا میکند
یا امام زمان بداد مردم برس
رضا
۱۹:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خدالعنت کنه این مسولین ایران خودرو وسایپا و ....که با دپوکردن وتحویل ندادن خودروها به مردم به بهانه های واهی که باعث کمبود وگران شدن خودرو میشوند اقایان مسول هم که انگار نه انگار که مسولیتی دارند
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
عامل اصلی افزایش قیمت خودرو بنگاه ها هستند. طرف امروز یه ماشین می خره، چند روز بعد دو سه ملیون اضافه می کنه و می فروشه.
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خود دولت بازار را رها میکند تا هاشیه بازار درست شود تا قیمت خودرو را بالا ببرد مکر می شود دلال برا ی مردم تصمیم بگیرند پس سازمان ها که از پول مردم حقوق می گیرند چه کار می کنند کاش مثل خلخا لی رضا شاه زنده بود به داد مردم می رسید مسول پاسخگو با ارزه نیست که وضع بازار به این روز افتاده بس کنید تا که ظلم تاکه حرج مرج مکر این مردم چقدر باید سکوت کنند تا یک عده ای سوداگر دلال ما فیای برای آنها هر کاری انجام مکر ده درصد قیمت خودرو بازار چه شد چرا بر خورد نمی شود این پیام را بنوس متشکرم
amin
۱۶:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
یک نفر تحت عنوان بازنشسته خسته چند بار وهر بار چهل و چند دفعه نظر داده که باید نخریم دوست عزیز شما تا هر جا که توانستی نخر ببین چه کسی درست می گوید زمان احمدی نژاد پراید از 7 شد 17 هیچ وقت هم ارزان نشد شب عیدی یک دریل چکشی سفارش دادم 500 تومان به دلیل کرونا و مسائل دیگر نشد حالا همان شده 1 میلیون ، دوست عزیز چرا بی خودی وقتی نمی دانی نظر میزنی هر کس هر چقدر پول دارد برود مدل پایین تر بخرد خودرو و یا هر چیز دیگر ارزان نخواهد شد
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
داداش اون موقع 17 تومن بود تو این دولت از 17 تومن به 100 تومن رسیده...
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ترمز چی رو کشیدن که بخوان ترمز قیمت خودرو رو بکشن..!!!

متاسفانه این مملکت نظارت و مسئولی نداره..!!
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
هر روز گران کنید برایم مهم نیست با وامی که گرفتم نمی توانم ماشین بخرم 50میلیون داشتم با20میلیون وامی که گرفتم شد 70 میلیون تا باش یک سمند به قیمت 62میلیون بخرم از خدا بی خبرا قیمتها را بالا بردن گه با این افزایش قمیت سمند کردن95میلیون دیگر توان مالی ندارم ندارم ندارم متاسفم کسانیکه این همه هرج مرج وآشفته بازار درست کردن تا خودشان ازآب گل آلود ماهی بیشتری بگیرند از پارسال مارا سر کار گذاشتید گفتید نخرید نخرید ارزان میشه
فرزین
۱۶:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با این قیمتی که قطعات داره و تورم موجود ومقایسه با سایر بازارها هنوز گران نشده.(متاسفانه)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
یک جوان ازدواج کنه باید صد ملیون پول نقد باید داشته باشه .با این حقوق دو سه میلیونی تا کی باید وام پس بده
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
همه هم میدونن چخبره تو خودروسازی و بازم کسی ورود نمیکنه.
حمید
۱۵:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تا وقتی خودرو کالای سرمایه‌ای باشه همین آش و همین کاسه
تا وقتی قانون گذار نفع ببره همین آش و همین کاسه
تا وقتی کارخانه خودرو سازی درانحصار عده‌ای باشه همین آش و همین کاسه
تا وقتی که بازار دست تولیدکنندای باش که سی سال پیکان پراید نیسان آبی جی ال ایکس پرشیا و ۲۰۶ تولید کنه مردم هم بخرند همین آش و همین کاسه
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
وقتی همه این قیمتها به نفع دولت هست چرا ارزون بکنه مردم هم که دیگه امیدی ندارن به کسی تو این وضع همه به فکر خودشون شدن
بازنشسته خسته
۱۶:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فقط باید نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم
amir
۱۴:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بهترین راه برای کنترل قیمت خودرو و روشی که در بسیاری
از کشورها انجام میشه و نتیجه داده صدور monroney label توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و کنترل آن توسط تعزیرات میباشد.
اگر واقعا میخواهند این مشکل را حل کنند و از هوش و توانایی و شایستگی لازم برخوردار نیستند نیازی به صرف کلی زمان و هزینه و جلسات متعدد نیست لااقل به قوانین کشورهای دیگری که در این زمینه موفق عمل کردند نگاهی بیاندازند.
بازنشسته خسته
۱۶:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
منافعشون نمیذاره که بفهمند این مسئله را
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
امریکا رو به افول است
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
افزايش قيمت خودرو بر اثر تورم !!! ؟؟؟
مگه تورم فقط واسه شركت هاي خودرو ساز هست ؟؟؟
مگه حقوق كارگران هر سه ماه افزايش پيدا ميكنه كه دولت با افزايش قيمت خودرو سازها موافقت ميكنه ؟؟؟
واسه افزايش حق مسكن 200000 هزارتوماني يه كارگر چند ماه دارين بحث ميكنين و آخر هم ندادين ، حالا انقدر راحت با افزايش قيمت خودروسازها موافقت ميكنين ؟؟؟؟ آخه چرا ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
عزیز اون کسی که این قانون رو برا خودروسازهای تصویب کرده خودش ذینفع این شرکت هاست.
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
درست کردن قیمت بازاریک استراتژیست تا خودروها به دلیل حاشیه سود ایجادشده مورداقبال واقع شوند yjcمحترم مسولان می فرمایندخودروبدون پلاک از کارخانه خارج نمی شود لطفا یک سربه نمایشگاه های خودروبزنید تا مشخص شود خودرونوبدون پلاک زیاد وجود دارد درپایان درخواست افزایش حقوق هرسه ماه یک بار از سال ۹۰دارم تاعدالت برقرار شود
ایرانی اصیل
۱۴:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با پول سال پیش ثبت نام کنندگان خودرو ساختند ولی به آنها نمی دهند یکماه هم از تسویه کامل گذشته چرا چون شورا قیمت را دو برابر کرد و خودرو ساز حساب می کند اگر خودرو این بدبختها را بغروشد به دو برابر قیمت و در صذ سود مشارکت به آنها بدهد خیلی به نفعش هست . عجب وضعیتی دارند مردم!!!
بازنشسته خسته
۱۶:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فقط باید نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بنزین راگرآن خودرو راارزانترش کنید
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بی خیالی وبی نظارتی وسودبردن بیش ازحددولتی ها ازگرانی خودرو ترمزبریده
بازنشسته خسته
۱۶:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فقط باید نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ما راضی به ضرر خودرو سازان نیستیم بیایید ۱۰درصد از اون ۱۵ درصد اضافه حقوق ما را هم بهشون بدید شاید عدالت برقرار بشه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
چرا حقوق کارمندان 15 درصد افزایش داشته و خودروسازها 55 درصد افزایش قیمت داشته اند چرا قوه قضاییه و سازمان بازرسی به قضییه قیمت گذاری وردو نمی کنند؟
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خودرو ساز در 5 ماه 55 درصد قیمت کارخانه را افزایش داده درصورتی حقوق، حقوق بگیران 15 درصد افزایش داشته
وقتی کارخانه 55 درصد افزایش می هد و قرار است تا آخر سال 2 مرحله دیگیر افزایش دهد مسلم است به بازار شوک وارد می شود و قیمت ها 2 برابر می شود
بازنشسته خسته
۱۶:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فقط باید نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم نخریم
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
وقتی خودرو ساز در سال 99 در 5 ماه اول 55 درصد افزایش قیمت کارخانه داشته مسلما در بازار بالا 100 درصد افزایش خواهیم داشت و قرار شده خودرو ساز تا پایان سال 2 مرحله دیگر هم افزایش قیمت بدهد پس معلوم است در بازار قیمت سر به فلک می کشد و در مملکت هیچ نهادی جلودار خودروساز انحصاری نیست و 41 سال است که بخاطر انحصار خودرسازها از مردم پول گرفته و با خودروهای بی کیفیت جان مردم را گرفتند
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
چرا مسولیین مثل همه کشورهای دنیا اجازه ورود خودرو ورقابت بین خودرو سازان را نمیده ،،؟میدونن هیچکس از این خودروهای بی کیفیت ها سوار نمیشن همشون مال ۳۰یا۴۰سال قبلا
بازنشسته خسته
۱۶:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
منافعشون نمیذاره که بفهمند این مسئله را
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
مسخره کردین ملت رو ..فکر کنم ترمز بریده ..
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
نه ترمزه گرفتن از بس که کیفت ندارد هنوز دارد می رود شاید خط ترمز اش به اندازه عمر نوه های ما هم بشود
ایرانی
۱۲:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دولت محترم، ثا بت شده مردم، آگاه تر، و هوشیار تر از دولت مردان هستند، آقا یان فکر کرده ا ند، با کی ها طرف هستند، خود رو سا زی، چهل در صد دست دولت است، بعلا وه صد ها ملیارد که بدهکار با نک ها ی دولتی هستند
علی
۱۲:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
مگر مملکت متولی دارد که ترمز گرانی و تورم را بکشد یک عده ب فقط نظاره گر هستند تا مدیریت کردن
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کسانی ترمز را میتوانند بکشند که فرزندشان حداقل 5 مازراتی به اسم خودش دارد . . .
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
مرز رو برای ورود خودرو باز کنید. بازار خودش تنظیم میشه. مشکل اینه که مردم این وسط فعلا قربانی سود خودرو سازها و سهام دارانشون هستن!!!
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تولید بیشتر که سایپا و ایران خودرو زیر بار این موضوع نخواهند رفت راه دومش باز کردن مرزها رای ورود ماشین با کیفیت
عباس
۱۱:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بازکردن مرزها و اجازه دادن به شرکتهای خارجی برای عرضه خودرو های خود درداخل کشور ترمز قیمت خودرو را می کشد.البته اینکار با منافع بزرگان مافیای صنعت وخودرو سازگاری ندارد و مطمئنا اجازه نمی دهند منافعشان به خطر بیفتدخصوصا که سهم دولتی ها را هم می دهند وحمایت آنها را هم درپشت سرشان دارند.
مهران
۱۱:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
چرا پس وارد نمیکنین که عرضه و تقاضا تنظیم بشه کلا کشورو کردین تا ابد ده باید همینجور باشیم ازماست که برماست یه مدیر دلسوز داشتیم و میفهمید اینجوری با مسخره کردن مردم و وقت خریدن با قرعه کشی های الکی که یکی هم دست مردم رو نگرفته
امیر
۱۱:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کلا خودروهای ایرانی ترمز نداره که اینقدر کشته میده تو قیمت هم همینطور

همشون دستشون تو یه کاسه است مردم بیچاره شدن بازیچه فقط وعده و وعید و ...
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
علت گرانی ها نوسانات ارزی و مهم تر از آن عرضه کم خودرو هست طی دوسال گذشته در کنار نیاز بازار که تامین نشده باید خودروهای فرسوده و از رده خارج هم به آن اضافه کنیم.
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
نه خودرو ونه طلا ونه مسکن ونه ارز راآنطور که پیداست هیچکدام ازمسؤلین نمی توانند کنترل وکاهش بدهند، مگر اینکه، دلار آمریکا پایین بیاد، بره روی 1000 تومن، که این هم کار خود آمریکاست!!!
البته مسؤلین هم هیچ کدام میل به پایین آوردن قیمت ارز ندارند، چون به نفع شان نیست!!؟؟؟
الف
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تا الان کی تونسته قیمتها رو تو این مملکت کنترل کنه؟ که حالا بخواد ترمز قیمت خودرو رو بکشه....!!؟؟
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
افزایش قیمت خودرو ترمز نداره
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کمپین آزادی واردات باید تشکیل بشه تنها راه حل مشکل خوردو تعادل بین عرضه و تقاضاست تا قیمتا واقعی و دست دلالا کوتاه بشه باید خودروی استوک وارد کشور بشه طبق یه زمان بندی معقول که خودرو ساز داخلی هم خودشو بتونه با شرایط تطبیق بده و نابود نشه
پژمان
۱۰:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فعلا دولت بجای حمایت از ملت و مردم داره از خودرو سازها خصوصی حمایت میکنه.. هیچ وقت چنین کاری نمیکنن
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ب کی میگید
عباس
۱۰:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
نمیدونم چرا هیچ نهادی کاری انجام نمیده

فکر میکنم یا واقعا زورشون به این مافیای قدرتمند و پر نفوذ نمیرسه که بعید میدونم و یا همگی شریک هستن که هیچ اقدام موثر و عملی انجام نمیدن و فقط حرف میزنن و شعار میدن
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو تا من یادمه جبران ضرر و زیان و بدهی خودروسازها(ایرانخودرو و سایپا) بوده و هر چقدر هم که قیمت رو ببرن بالا باز هم این ضرر نمیدونم چرا جبران نمیشه
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
آره ی اشغال منتاژ میکنن چهار برابرش از مردم میگیرن تازه ناشکرن
رضااااا
۱۰:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
من پایین ترین خودروی دست دوم پراید مدل 85 تو سایتها هر چی تماس میگیرم میگم قیمت چند اعلام میکنند 38 هر چی دلار میره بالا اینا هم گرانتر میکنند منه جوون هر چه پول جمع کردم سالها میخوام بالای خرید پراید بدم یعنی بعد خرید پراید صفر میشم چجوری ازدواج کنم پس قیمت خودرو های دست دوم چرا نظارت نمیشه چرا دلار رو 22 تومنه حداقل تا 15 تومن بیارید پایین قیمتها یکم بشکنه خدا میگه من از حق خودم میگزرم ولی بندم نه قابل توجه دست اندر کاران کم کار مسول
پژمان
۱۰:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دلار نمیره بالا .. دلارو میبرن بالا تا همه چیو گرونتر کنن بعد ک گرون شدن کم کم دلار سیر نزولی پیدا میکنه ولی اون اجناس هیچ وقت ارزون نمیشن.
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
داداش گلم چرا چرا دیگه دیره....از ماست که بر ماست
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
8 ماهه میخوان 1 میلیون به حقوق کارگر بدختو بازنشسته اضافه کنن خدشونو هلاک کردن چطور میشه هر 3 ماه 30 میلیون به بهانه تورم رو ماشین میزارن اگر اینه منطق پس هر 3 ماه حقوق مردمو هم 30٪ اضافه کنن این مجلس راس امور هم از خواب 6 ماهه بیدار بشه شاید جلوی این اجحافو بگیره به دولت که امیدی نیست
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خدایش ماشین بااین کیفیت قیمتش باید بیشتر بره بالابالخره یه نفر پیدا میشه ترمز ش میکشه
ali
۰۹:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ارابه مرگ سازی ایران خودرو و سایپا. تقصیر بوریس یلدسینه
علی
۰۹:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
شورای رقابت و بانک مرکزی خدا عذاب اخروی بهتون بده دلار گرون کر دید که خودرو گرانتر شود
علی شریفی
۰۹:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
یه دلیل منطقی ندارن.تنها دلیل افزایش قیمت خودرو دلالی خود خودرو سازا هستش.و اینکه مردم دارن حمایت از دزدی خودرو سازان داخلی میکنن.
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
من که نمیخرم بزار تو انبار دپو شدشون بپوسه ماشیناشون
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
آره دوست عزیز همه باید یک سال از ارابه سازهای مرگ خرید نکنند تا اسباب بازی هایشان باد کند اونوقت به قیمت واقعی به مردم بفروشن
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ماشین از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده هرچی هم بمونه قیمتش بیشتر میشه نمی پوسه که حالا تو اگه پول نداری چرا تو سر ماشینهای پوسیده می زنی هر چی بیشتر بپوسن بیشتر خریدار پیدا می کنه
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فقط باید بهشون ن بگید ببینید چجوری ب التماس میفتن بیاید بخرید
ugd
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کم به این ملت ظلم کنید
واقعا از وضعیت مردم خبر ندارید
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
واردات رو آزاد کنن
امیر
۱۰:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
واردات رو آزاد کنن که چی؟فکر میکنی میذارن قیمتش پایین بیاد؟سه برابر پول ماشین ازت مالیات و عوارض و اینجور چیزا میگیرن..چلره اینه که خصوصی سازی بشه که رقابت کنن
محمد
۰۹:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعاً خجالت آوره با این مدیران ....
نریمان
۰۹:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
اخه چقدر ساده ای کل افزایش قیمت خود دولت است
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خب ماهم میدونیم اینا خودشون افزایش قیمت دادن
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام بله جانم شما هم مثل دلالهای دیگه چاره ای جز افزایش قیمت ندارید به نظر می آد اگر صدها دستگاه ، مانند ستاد تنظیم یا 124 یا نیروی انتظامی و...به وجود بیاد باز همان آش و همان کاسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خدا از تون نگذره بودجه را برای ماشین که انتخاب کردیم حالا زیاد کردین.چکا ر میکنید ... .چرا هرکاری دلتون میخواد انجام میدید .مکه ملت انسان نیستن ..
محمد
۰۸:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
والا ما که دیگه امیدی به این خودرو سازی و بازار خودرو نداریم
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ما دیگه به این مملکت امیدی نداریم. خسته شدیم بخدا
مهدی
۰۸:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ایکاش برای یکبار هم شده این کار واردات خودروهای ارزان قیمت حتی با ارز ازاد وبصورت محدود عملیتی بشه اونوقت ببینید چقدر قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدامیکنه .چرا یکبار هم شده این تز عملیاتی نمیشه ؟ خوب جوابش را هم خودو میدانم ، دیگه پولی تو جیب خودروسازان داخلی نمیره
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ترمز قیمت را جیب خالی مصرف کننده ،و حسابهای پروپیمان مافیای قدرت میکشه،
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
هدف از این خبر توجیه گرانی خودرو در کارخانه بود. . هر سه ماه خودرو براساس نرخ تورم گران میشود چیزی حداقل در حدود 20 درصد. اما هر سال فقط 15 درصد حقوق کارگر و کارمند اضافه میشود. خودروسازان رانتی هر سال نزدیک به 60 ای 75 درصد گرانتر خودرو می فروشند یعنی پس نرخ تورم این است. پس حقوق ما را هم 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهید اگر البته دلتان به حال ما هم میسوزد که البته میدانیم شما مسئولین خدا نشناس تر از این حرفها هستید. بخدا خسته شدیم.
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
شما بگو قیمت چی نجومی بالا نرفته ؟
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
مشکل اصلی خودرو سازی عدم خصوصی سازی میباشد تعدیل نیرو باید حدود 70درصد باشد تااز زیان خارج شود بااین روش تولید اگر405به قیمت 1میلیارد هم بفروشید بازهم زیان میکنید هزینه تمام شده بسیاربالاست
علی
۰۷:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بعد این همه دلال بازی تازه یادشون اومده که شرایط ثبت نام بذارن
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
اونم چه شرایطی انگار میخوان هواپیما بفروشن مخصوصا اون بندی که میگه باید پلاک فعال خانواده نداشته باشه ادم میسوزونه.نمی دونم مدیران این دو خودرو ساز ایرانی هستند یا آمریکایی