سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت استفاده از ماسک درواحدهای صنفی گناباد

فرماندار گناباد گفت: همه متصدیان واحدهای صنفی این شهرستان در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موظف به استفاده از ماسک هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی گفت: مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های شهرستان بایستی با هر یک از صنوفی که از اجرای طرح ماسک اجباری تخطی کنند، برخورد نماید.

او افزود: مهمترین عامل شیوع کرونا مربوط به مراودات اجتماعی بوده و لذا باید در کنار الزام کارکنان و ارباب رجوع ادارات به استفاده از ماسک ، این مساله در واحدهای صنفی هم اجباری شود و در کنار متصدیان صنوف، با فرهنگ‌سازی مناسب مشتریان آنها هم ملزم به استفاده از ماسک شوند.

فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها در واحدهای صنفی و باغ تالارها، شاهد شیوع ویروس کرونا و قرمزشدن وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به بیماری کرونا هستیم، لذا باید در کنار فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت اصول بهداشتی، اقدامات سلبی در این زمینه به اجرا گذاشته شود.

قربانی بیان کرد: در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد مصوب شده که تالارها و باغ تالارهای این شهرستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از روز شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و برگزاری مجالس اعم از عروسی و عزا در منازل هم ممنوع است.

او تصریح کرد: بر اساس محددیت‌های قبلی قرار بود تالارها و باغ تالارها با یک سوم ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبادرت به برگزاری مجالس کنند، ولی این امر را رعایت نگردیده و هر زمان که مجالس عروسی و عزا برگزار شد، شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس بوده‌ایم.

فرماندار گناباد تاکید کرد: بر اساس مصوبه این ستاد، اختیارات دانشگاه علوم پزشکی برای برخورد با بخش‌هایی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند، افزایش یافت و باید با هم‌افزایی و انسجام بخشی بین ادارات و رفع خلاءهای قانونی برای پیشگیری و مقابله با کرونا، اثربخشی این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام// ح.ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.