او با اشاره به افزایش رتبه کیفی پنج محصول بر اساس نتایج آدیت شرکتهای بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سال گذشته، بیان کرد: در پایان سال ۹۸ سبد محصولات تولیدی نسبت به ابتدای این سال بهبود هفت درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر ۹۳ درصد از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو دارای سطح کیفی سه، چهار و پنج ستاره هستند.
وفادار ادامه داد: براساس نظرسنجیهای صورت گرفته از میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصولات، فروش و خدمات پس از فروش و ارزیابیهای شرکتهای بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته، رضایت مشتریان از کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن ثبات، بهبود سه درصدی نسبت به متوسط صنعت را تجربه کرده است؛ گروه صنعتی ایران خودرو درصدد بهبود و افزایش بیشتر رضایتمندی مشتریان است.
بیشتر بخوانید
او از بهبود ۲۱ درصدی نسبت به متوسط صنعت و ثبات در تعداد ایرادات اعلام شده توسط مشتریان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت دارند. همچنین شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو توانسته رتبه نخست رضایت مشتریان را با حدود پنج درصد و ۱۶ امتیاز بالاتر از متوسط صنعت، در میان تولیدکنندگان داخلی خودرو کسب کند.
وفادار، از تعیین ۱۸ محور بهبود در زنجیره ارزش و تعریف ۲۸۱ برنامه بهبود زیرساختی براساس محورهای تعیین شده در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در پایان سال گذشته وضعیت اجرای ۳۵۲ برنامه زیرساختی تعریف شده در زنجیره ارزش براساس محورهای بهبود کیفیت، به انطباق ۷۴ درصدی رسید. بخشی نیز تا حصول نتیجه در سال ۹۹ دنبال میشود.
او همچنین از انطباق ۸۲ درصدی هدف با واقعیت ۲۸۵ پروژه بهبود کیفیت قطعات و محصولات در سال گذشته خبر داد و گفت: پنج پروژه مشترک با دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان در راستای بهبود تجهیزات و فرآیندهای تولید و تامین نیز اجرایی شده است. این پروژهها در حوزه برق و الکترونیک، انتقال قدرت، قابلیت استحکام بدنه و ارتقای دوام خوردگی رنگ است.
نایب رییس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو افزود: علاوه بر ادامه اجرای برخی پروژههای سال گذشته، برای امسال نیز تعداد ۱۲۱ پروژه بهبود کیفیت را در تمامی سایتهای تولیدی تعریف کردهایم. ۴۱ درصد از این پروژهها در حوزه تامین و قطعات، ۳۲ درصد در حوزه طراحی و مهندسی و ۲۷ درصد در حوزه فرآیند و تولید است.
او در پایان گفت: با کسب امتیاز ۹۰ درصدی، ضمن افزایش ۳۸ درصدی میزان رضایت مشتریان نسبت به پاسخگویی به درخواستها و شکایات، رتبه اول میزان رضایتمندی در این زمینه بهدست آمده است.
انتهای پیام/