سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۸۰ تن آلبالو از باغ‌های مهاباد برداشت می‌شود

کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد از برداشت ۷۸۰ تن محصول از ۹۷ هکتار باغ‌های آلبالو در مهاباد خبر داد.

سعید کریمی کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برداشت میوه‌های نوبرانه از جمله آلبالو در مهاباد آغاز شده و ۷۸۰ تن محصول از سطح باغ‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه متوسط برداشت آلبالو در هر هکتار ۸ تن است، اظهار کرد: محصول آلبالو علاوه بر مصرف خام بخشی نیز فرآوری شده و برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

کریمی اذعان کرد: در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد که تولید محصول در آن‌ها به علت کاهش سرمازدگی افزایش قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد بیان کرد: مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد تصریح کرد: با توجه به تولید ارگانیک حصولات باغی در مهاباد و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی، میوه‌های هسته دار این شهرستان عطر، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی داشته و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.