سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاق نفت خام سوریه تحت حمایت نظامی آمریکا

سانا گزارش داد یک کاروان از خودرو‌های نظامی آمریکا، چند کامیون پر از نفت خام میدان‌های نفتی حسکه سوریه را به سمت خارج از آن همراهی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد یک کاروان از وسایل نقلیه نظامی آمریکا، چند کامیون پر از نفت خام استخراج شده از میدان‌های استان حسکه سوریه را -که کنترل آن اکنون در اختیار شبه‌نظامیان کُرد و نیرو‌های آمریکایی قرار دارد- همراهی کرده است.

سانا با استناد به منابعی در شهر الیعربیة‎ سوریه اعلام کرد این کاروان متشکل از ۳۵ دستگاه وسیله نقلیه، شب دهم ژوئیه (بیستم تیر) از گذرگاه مرزی این شهر، عبور کرد.

خبر‌های این کاروان کمتر از یک هفته پس از آن اعلام شده‌اند که در گزارش‌های مشابهی اعلام شده بود یک کاروان آمریکا، اول ژوئیه (یازدهم تیر) حدود ۳۰ کامیون پر از نفت سوریه را به طرف عراق را همراهی کرده است.

گفته می‌شود این عملیات بخشی از تلاش‌های اعلام شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اکتبر ۲۰۱۹ مبنی بر «تامین امنیت» نفت سوریه است. آمریکا علی‌رغم دادن وعده‌هایی در خصوص خروج نظامیانش که به طور غیرقانونی و بدون رضایت دمشق یا دستور سازمان ملل مستقر شده‌اند، حضور نظامی خود را حفظ کرده است. آمریکا همچنین مواضع خود را در استان نفت خیز حسکه که تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد قرار دارد، تحکیم کرده است.

دمشق و مسکو، واشنگتن را به سرقت منابع ملی سوریه و کسب سود از قاچاق نفت خام به کشور‌های مجاور متهم  کرده‌اند. سوریه و روسیه مکرر خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی بر اساس قوانین بین‌المللی شده اند. با این حال، آمریکا ادعا می‌کند از میادین نفتی سوریه در دفاع می‌کند تا بقایای سازمان تروریستی داعش، این میادین را دوباره به تصرف خود در نیاورند. آمریکا همچنین ادعا می‌کند تمام سود حاصل از نفت را برای تأمین مالی کُرد‌ها هزینه می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.