سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت کشور:

پرداخت سالانه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتباربه ارائه دهندگان خدمات درمانی کشور

طاهر موهبتی گفت:سالانه حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش خدمات درمانی کشور مطالبات به ارائه دهندگان خدمات پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد این اعتبار از منابع ملی تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهر موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت کشور امروز در بازدید از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات به بیماران در این استان و قدرانی از عملکرد موفق این دانشگاه در ارائه خدمات به بیماران گفت: روز گذشته این میزان اعتبار بخشی از مطالبات ارائه دهندگان خدمات تامین شد و تا پایان هفته به سرعت در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

طاهر موهبتی افزود: سالانه حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش خدمات درمانی کشور مطالبات به ارائه دهندگان خدمات پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد این اعتبار از منابع ملی تامین می‌شود.

او ۸۵ درصد بیمه شدگان را زیرپوشش بیمه خدمات رایگان درمانی دانست و گفت: این بیمه شدگان افرادی هستند که از توان مالی برای پرداخت هزینه‌های درمانی برخوردار نیستند.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت کشور گفت: همچنین در آینده‌ای نزدیک اجرای طرح پایلوت مشوق‌های بیمه‌ای در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در استان گلستان کلید می‌خورد.

طاهر موهبتی افزود: براساس این طرح به دستورالعمل‌های خود مراقبتی در حوزه بهداشت ودرمان توجه ویژه‌ای می‌شود بطوریکه فرد در دوره‌ای یک ساله سبک زندگی خود را تغییرمی دهد و به سمت شاخص‌های مورد نظر به عنوان تولیت نظام سلامت نزدیک می‌شود و وزارت بهداشت هم برای تشویق تسهیلاتی از جمله پرداخت حق بیمه اعطا می‌کند عمل به آن ارزشمند است.

او هدف از بازدید عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه ارائه خدمات به بیماران کرونا را انتقال تجربیات و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه ارائه خدمات به بیماران طبق شاخص‌های ملی موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.