سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارضایتی آبداران کردستانی از شرکت آبفا

معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان دلیل نارضایتی آبداران روستا‌های استان کردستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فراهم‌کردن آب شرب بهداشتی وکلرسنجی، قرائت کنتور، گزارش دهی ازانشعابات غیرمجاز آب از خدمات رسانی آبداران به مردم روستا‌های استان کردستان است.

آبدارانی که هر روز باید به منظور رسیدگی به وضعیت آب شرب روستاییان در روستا حضور داشته و پمپ آب را که کیلومتر‌ها از روستا دور است، را نظارت کنند.

حال با این اوصاف چندروزی است که آبداران روستاهای استان کردستان، ازعدم پرداخت حقوق معوق و حق بیمه خود در سال جاری وهمچنین عدم رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان اعلام نارضایتی کردند.

به همین منظور موضوع را  از طریق شرکت آب و فاضلاب استان کردستان پیگیری کردیم که معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب استان با ارائه توضیحاتی در رابطه با مشکلات بوجود آمده آبداران روستا‌های استان کردستان پاسخ دادند که در ادامه می خوانید.

محمد فرهاد، معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان با اشاره به اینکه قبلا آبداران روستا‌های استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بودند، گفت:از ابتدای اسفند ماه سال گذشته، با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تشکیل شد.

او افزود:اداره آب وفاضلاب کردستان با انعقاد قرارداد با برخی شرکت‌های خدماتی حقوق افراد را از محل طرح‌های عمرانی توسط سازمان برنامه وبودجه استان تأمین می‌کند.

فرهاد گفت:یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب وفاضلاب استان پرداخت حقوق آبداران از این منابع است که توسط شرکت‌های خدماتی پرداخت می‌شود.

معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تعداد آبداران استان کردستان را حدود ۸۳۰ نفر عنوان کرد وافزود: این افراد با شرکت‌های خدماتی قرارداد داشته و این شرکت‌ها نیز با شرکت آب و فاضلاب استان قرارداد دارند.

او بیان کرد:منابع مالی پیمانکاران مربوط به آبداران نیز از محل طرح‌های عمرانی از طریق سازمان برنامه وبودجه استان تأمین می‌شود.

فرهاد تاکیدکرد:طبق مفاد قرارداد آبداران با پیمانکاران، می‌بایست چهار ماه حقوق سال‌جاری آبداران توسط آنان پرداخت شود که بخشی از بدهی به آبداران به‌دلیل عدم انجام تعهدات و بخشی دیگر نیز ناشی از عدم تخصیص اعتبارات طرح‌های عمرانی بوده است.

معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان وعده داد که آبداران یقین داشته باشند تمام حقوقات معوقه آن‌ها به محض تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، پرداخت خواهد شد و هفته جاری نیز بخشی از بدهی‌ها به پیمانکار پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.