سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل یک هزار ۳۸۱ دانش آموز در مدارس با نیاز ویژه کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از تحصیل یک هزارو ۳۸۱ دانش آموز در مدارس با نیاز‌های ویژه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبرداد.

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه ریزی وپیش بینی نیاز‌های آینده آن‌ها شروع می‌شود وچنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیاز‌ها و توانایی آنان درامر آموزش می‌باشد.

رنجبر گفت: نیرو‌های متخصص در مدارس و مراکز با نیاز‌های ویژه استان در جهت ارتقای موفقیت تحصیلی ورشد مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با بهره گیری از شیوه‌ها وراهبرد‌های نوین آموزشی در مسیر فراهم نمودن نیاز‌های ویژه آموزشیدانش آموزان وارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان گام بردارند.

او با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه سخت، پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی وتغییر نگرش، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می‌توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیاز‌های ویژه را در جامعه فراهم نمود.

معلمان در گسترش آموزش وپرورش نقش کلیدی دارند

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: درمیان گروه‌های هفت گانه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی با ۱۰۰۰ نفر ودانش آموزان اختلال رفتاری هیجانی بیشترین و کم‌ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را شامل می‌شوند.

او نشان کرد: نقش تأثیر گذار آموزش وپرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح وتأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش آموزان ماندگار می‌باشد.

رنجبر افزود: معلمان در گسترش آموزش وپرورش نقش کلیدی دارند وموفقیت یا شکست نظام آموزشی به عناصری، چون تعامل دانش، مهارت وحساسیت معلم از یک سو وانتظارات یادگیری از سوی دیگر مرتبط می‌باشد که شکست یا موفقیت آموزش و پرورش را تعیین می‌کنند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد وباانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی‌های حرفه‌ای از اهداف عالی نظام تعلیم وتربیت در جامعه می‌باشد اظهار داشت:تنوع نیاز‌ها در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.