سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری روزانه ۱۸۰ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هشدار نسبت به عواقب جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت:روزانه ۱۸۰ کرونایی بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد حسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  افزود:برخی شاخص‌ها از جمله افزایش تعداد بستری‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت اضطراری قرار داریم و روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

او گفت:اگر ۲ هفته دست در دست هم دهیم و مسایل بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم، وضعیت بهتری در دو ماه آینده در انتظارمان است.

او ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله استاندارد در اجتماعات را رعایت نکنیم، مرداد و شهریور ماه از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مردم تا حد امکان از رفتن به پارک‌ها و حضور در اجتماعات خودداری و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

اوبا بیان اینکه با ارائه مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب به مردم موافق هستیم، گفت: وظیفه نظام اجرایی از جمله استانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، نظارت و ارایه این مواد با قیمت مناسب است.

صومی با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مراسم عزا و عروسی، اظهار کرد: این افراد می‌توانند هزینه مراسم شان را برای تامین لوازم حفاظت فردی از جمله ماسک برای خانواده‌ها و افراد بیبضاعت صرف کنند.

اوگفت: همچنان تاکید داریم تا دست‌ها به طور مرتب شسته و ضدعفونی شوند، اما این به معنی باز بودن شیر آب در طول این مدت نبوده و صرفه جویی در مصرف آب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا اشاره به وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند بوده و نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها با همکاری صمیمانه ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.

 صومیبا اشاره به شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر ۸۰۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و بدحال هستند.

او  خاطرنشان کرد: آب و هوای تبریز و بسیاری از شهرستان‌های استان برای انتشار ویروس کرونا مساعد بوده و قرار داشتن استان مان در فصل مسافر پذیری نیز به انتشار آن دامن زده است.

او یادآوری کرد: هرچند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این هفته نسبت به هفته گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است، اما همچنان از مردم خواهش می‌کنیم تا همکاری و همراهی‌شان را با نظام سلامت ادامه دهند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۹
آقا نزارید به داخل استان مسافرت بشه کسی با سفر نرفتن تا حالا نمرده اسن به گوش مسئولین برسونید