سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهل انگاری در رانندگی عامل اصلی حوادث جاده ای

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان انضباط بخشی و ارتقاء فرهنگ ترافیک را یک ضرورت انکار ناپذیر در افزایش انضباط عبور و مرور برشمرد و گفت: سهل انگاری در رانندگی عامل اصلی حوادث جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات است، از این رو آموزش همگانی به صورت مداوم در همه رده‌ها از نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

او با اشاره به اینکه اولین اشتباه هنگام رانندگی آخرین اشتباه است و می‌تواند آسیب‌ها و تلفات جبران ناپذیری را به بار آورد، تصریح کرد: صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس راه از اصول مهم یک رانندگی ایمن است که باید فرهنگ آن درجامعه بسط و گسترش یابد.

سرهنگ خانی پور برهم خوردن نظم شهری، مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد را از پیامد‌های منفی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بیان و خاطر نشان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بخشی از حقوق اجتماعی جامعه بوده و بخشی از زندگی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان پایه و اساس ماموریت‌های پلیس را مردم و خواسته‌های به حق آنان دانست و گفت: برای ارتقاء امنیت اجتماعی ترافیکی باید تعامل و همراهی با شهروندان را تقویت و گسترش دهیم.

او هدف تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات را مدیریت پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات و جان باختگان و مصدومان حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های مرتبط در کنار پلیس در کاهش تصادفات بسیار مهم است.

سرهنگ خانی پور با اشاره به طرح‌های توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف که مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌شوند، گفت: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و پلیس برابر ضوابط و مقررات ضمن اعمال قانون و توقیف وسیله نقلیه متخلف، رانندگان را به مراکز قضائی معرفی می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان انضباط‌بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.
 
 پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.