سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه تربیت مربی مصلحین استان قم برگزار شد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از برگزاری کارگاه تربیت مربی استانی مصلحین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: کارگاه آموزشی تربیت مربی استانی مصلحین  طی دو روز، با حضور مدرس کشوری و اساتید برجسته خانواده در استان قم برگزار گردید.


او افزود: پس از بررسی صلاحیت آموزشی شرکت کنندگان در این دوره، منتخبان به عنوان مربی استانی، ۳۶ کارگاه مصلحین را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تابستان سال ۹۹ اجرا خواهند کرد.


یزدی بیان کرد: طرح تربیت مربی مصلحین استان قم با هدف پیشگیری از طلاق، برقراری صلح و سازش بین زوجین از طریق آموزش مهارت‌های حل تعارض و استفاده از ظرفیت بزرگان و حلقه‌های ریش سفیدان در اختلافات خانوادگی در سطح کشور و استان قم در حال اجرا است.

او تاکید کرد: در سال جدید با تغییراتی که در فرآیند اجرای این طرح صورت گرفته، ان شاء لله بخش‌ها و مناطق بیشتری از استان تحت پوشش این آموزش‌ها قرار خواهند گرفت.


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: این طرح مصداق آیه شریفه «وَ إن خِفتُم شِقاقَ بَینِهِما فَابعَثُوا حَکَماً مِن أهلِهِ وَ حَکَماً مِن أهلِها إن یُریدا إصلاحاً یُوَفِّقِ اللهَ بَینَهُما إنَّ اللهَ کانَ عَلیماً خَبیراً» است که در آن بر اهمیت حفظ کیان خانواده و ایجاد سازش میان همسران با عنوان داوران سازگاری یاد شده است.


او  تصریح کرد: اصلاح ذات البین سیره و الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع) نیز بوده است که همواره به مسئله صلح و سازش بین مردم و جامعه تاکید نموده اند و این مبانی نشان از اهمیت والای اجرای دقیق این طرح در سطح جامعه دارد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.