سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب بودجه ضد ایرانی در کمیته اعتبارات کنگره آمریکا

کمیته اعتبارات کنگره آمریکا در بودجه جدید عملیات‌های خارجی وزارت خارجه این کشور، تمهیداتی را علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای در کشورمان در نظر گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، براساس طرحی که در کمیته اعتبارات کنگره آمریکا به تصویب رسیده، بودجه عملیات‌های خارجی وزارت خارجه آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۱، همچنان علیه برنامه هسته‌ای ایران اقداماتی را دستور کار خود قرار خواهد داد.

این بودجه مصوب مورد حمایت اکثریت نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات قرار گرفت و براساس آن اقدامات وزارت خارجه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و علیه برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای انجام خواهد گرفت.

در این طرح، ۳ میلیارد دلار به عنوان کمک‌های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، ۲ میلیون دلار نیز در راستای تقویت همکاری‌های بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعاتی از قبیل کمبود منابع آبی، کشاورزی و ذخیره انرژی اختصاص یافته است.

طرح مذکور همچنین خصومت آمریکا علیه ایران را تقویت می‌کند. لابی صهیونیستی آیپک در آمریکا، از مفاد این طرح مخصوصا بندهای مصوب علیه ایران استقبال کرده است.

طرح مذکور هنوز به قانون تبدیل نشده و پیش از آن باید در صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد و سنا هم پس از آن باید این بودجه را تایید کند. در آخر و با امضای رئیس جمهور آمریکا این طرح اجراء خواهد شد.

در حالی که آمریکا از هیچ فرصتی برای دشمنی با ایران آن هم به بهانه ادعای واهی سلاح هسته‌ای فروگذار نکرده، کشورمان بارها تاکید کرده که تنها از مقاصد صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای بهره می‌گیرد. آمریکا و متحدان غربی این کشور، تاکنون هیچ مدرک محکمی را مبنی برای غیر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران ذکر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.