سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما:

باید به آرمان‌گرایی نوجوان پر و بال بدهیم

سرشار گفت:در سنین نوجوانی یک نوع آرمان‌گرایی در فرد به وجود می‌آید که باید به آن پر و بال داد تا به رشد نوجوان کمک کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد سرشار،مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما و نویسنده کتاب داستانی شکار هیولا، در بیست و نهمین جلسه از سری جلسات عصرانه‌های داستان که از سوی حوزه هنری قم و دفتر نشر معارف،برگزار شد، گفت: متأسفانه کتاب شکار هیولا با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده، فرصتی  برای رونمایی و حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب را پیدا نکرد.

او در پاسخ به این سؤال که چگونه در چند حوزه‌ متفاوت، کتاب‌های مختلفی نوشته است، گفت: دلیل این امر، دغدغه‌های متفاوتی است که داشته ام و به همین سبب، دست روی سوژه‌های مختلف گذاشته و برای گروه‌های مختلفی از مخاطبان، کتاب نوشته ام.

سرشار تصریح کرد: برای نوشتن یک اثر، پس از تمام کردن نوشتار اوّلیه و طرح کلی داستان، از اول آن را به طور مجدّد مورد بازنگری، ویرایش و پرداختن به جزئیات، قرار می‌دهم.

او گفت: درآثاری که تاکنون داشته ام، بیشتر به دنبال این هستم که تصویرسازی بیشتر و جزئی‌ و دقیق تری در ذهن مخاطب داشته باشم.

مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما عنوان کرد: سنین ۱۲ تا ۱۵ سال، بیشتر از سایر رده‌های سنّی، مدنظر در تولید این اثر بوده است. البته این کتاب به شکلی نوشته شده است که بزرگسالانی که هنوز کودک درونشان فعّال است هم بتوانند از خواندن آن لذّت ببرند.

او گفت: این گونه کتاب‌ها که تاریخ شفاهی را به نحوی روایت می‌کنند، دو مقدمه دارند و این مدل داستان ها، از نوع رمان‌های کلاسیک نیستند.

سرشار، افزود: اگر از من خواسته شود که پی نوشت ها، مقدمه ها، تصاویر و سایر موارد خارج از متن داستان را بردارم، در آن حالت به یک شیر بی یال و دم تبدیل می‌شود.

او  گفت:از آنجا که ایده‌ اوّلیه‌ی نوشتن تاریخ شفاهی به صورت رمان بوده، برای من مهم بوده که از همان اول مخاطب نوجوان بداند، داستانی که می‌خواند بر اساس یک اتفاق واقعی است.

مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما افزود: در سنین نوجوانی، یک آرمان‌گرایی در افراد به وجود می‌آید. برای این سن باید به شیوه‌ خودش ماجرا را روایت کرد؛ ما باید این آرمان‌گرایی نوجوان‌ها را مهم بدانیم و به آن پر و بال بدهیم تا به رشد آن‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.