سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم با استفاده از ثبت سامانه سیفا

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان مهاباد گفت: خرید رسمی گندم با استفاده از ثبت سامانه سیفا مجاز اعلام شد.

خدر مازوچی رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برای سهولت خدمات رسانی به کشاورزان مراکز خرید رسمی با استفاده از ثبت سامانه سیفا گندم کشاورزان را خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشروط بر ثبت نام تولیدکنندگان در سامانه فوق الذکر است و در صورتی که کشاورزان اطلاعات خود را در این سامانه وارد نکنند، باید محصولات تولیدی خود را در بازار آزاد و به نرخ کمتر بفروشند.

مازوچی تصریح کرد: کشاورزان در موقع کشت محصول خود باید ابتدا در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت نام کنند و بر اساس ثبت نام پیش بینی می‌شود که هر کشاورز چند تن محصول را از زمین خود برداشت کند، سپس بر این اساس بعد از ثبت سامانه باید اطلاعات داده شده را وارد سامانه سیفا کنند تا مراکز خرید رسمی آن‌ها را به رسمیت بشناسند و خرید گندم صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با بیان اینکه امسال بیش از ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود، گفت: کار خرید گندم از ۷ تیرماه آغاز شده و مراکز خرید ملزم به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی هستند.

رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان مهاباد اذعان کرد: اطلاعات مورد نیاز در این سامانه که شامل مشخصات بهره بردار، کدملی، تاریخ تولد، مساحت زمین  است، طی ۲ بار در سال، یک بار هنگام کشت و بار دیگر در مرحله برداشت محصول به روز می‌شود و هر نوع خرید تضمینی براساس این اطلاعات صورت خواهد گرفت.

مازوچی اضافه کرد: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است؛ بنابراین ضروری است کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید از ثبت اطلاعات خود در این سامانه اطمینان حاصل نمایند تا موقع تحویل گندم با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
سید حسین جعفری
۰۹:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام .دولت از کشاورز گندم میخره اما معلوم نیست تا کی پول گندم واریز کنند ولی درصورتی آزاد نقد پولتو میگیری گندم دادن به سیلو اشتباه بزرگی هست درضمن دولت وقتی میخواد گندم وارد کنه به کشور از خارج نقد حساب میکنه اما به کشاورز ماه طول میکشه تا پول واریز کنند
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام سه تا هفت روز واریز میشه
سالار
۲۲:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با تشكر از خبرنگار براي مطرح كردن اين موضوع...
باتوجه به شرايط اقتصادي
موجود در كشور تحويل دادن گندم به مراكز دولتي چند مشكلي اساسي دارد...
بيجار كردن و افزايش درصد ضايعات به محصول كشاورز...
پرداخت پول محصول به كشاورز...
به همين دلايل بازار دلالان گرم و ضرر كشاورزان متاسفانه زياد....
با راه اندازي يك سامانه ي ثبت نامي مشكلات اساسي كشاورزان حل نخواهد شد...
اميدوارم كه مسولين راه چاره اي اساسي تر از كاشت تا برداشت محصول را براي كشاورزان در نظر بگيرند...
مشكل اساسي كشاورزان هزينه هاي بالا و كمبود امكانات است نه يك سامانه ي ثبت نامي براي تحويل گندم...
سالار
۰۳:۰۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با تشكر از خبرنگار براي مطرح كردن اين موضوع...
باتوجه به شرايط اقتصادي
موجود در كشور تحويل دادن گندم به مراكز دولتي چند مشكلي اساسي دارد...
بيجار كردن و افزايش درصد ضايعات به محصول كشاورز...
پرداخت پول محصول به كشاورز...
به همين دلايل بازار دلالان گرم و ضرر كشاورزان متاسفانه زياد....
با راه اندازي يك سامانه ي ثبت نامي مشكلات اساسي كشاورزان حل نخواهد شد...
اميدوارم كه مسولين راه چاره اي اساسي تر از كاشت تا برداشت محصول را براي كشاورزان در نظر بگيرند...
مشكل اساسي كشاورزان هزينه هاي بالا و كمبود امكانات است نه يك سامانه ي ثبت نامي براي تحويل گندم...
امير مسعود
۰۰:۵۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دولت كدوم كار و برنامش خوب بوده اين دوميش باشه
f
۰۱:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
درود بر شما
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
با سلام به نظر بنده اصلی ترین و مهمترین مشکل نظام توزیع کالاها ی تولیدی بخش‌های مختلف اقتصادی کشورمان علی الخصوص محصولات کشاورزی وجود واسطه ها ودلالان در فرآیند توزیع محصولات می باشدو باعنایت به اینکه منطقه استان آ. غ دارای پتانسیل مناسبی در تولید محصولات کشاورزی می باشد راهکار فوق می تواند نقش بسزایی در قطع ویا کاهش دست واسطه ها ودلالان در توزیع محصولات کشاورزی منطقه و تخصیص و توزیع بهینه کالاها ی بخش کشاورزی که از نظر اقتصادی دارای ارزش افزوده بالایی می باشند داشته باشد.
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
از آنجایی که من ناظر بر خرید محصولات کشاورزی به مراکز دولتی بودم مشاهده کردم که دولت به تفکیک سازی ضایعات و بیجاری کردن آن اقدام نموده در نتیجه کشاورز بیشترین آسیب را میبیند.
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
از آنجایی که من موقع فروش در مراکز دولتی مشاهده کردم که مراکزهای دولتی هنگام خرید محصولات کشاورزی با کاهش ضایعات و بیجاری کردن بیشترین آسیب را به کشاورز میزند و پول شان را خیلی دیر هنگام به دست کشاورز می رساند.
f
۰۱:۰۱ ۲۰ تير ۱۳۹۹
با سلام وعرض ادب و احترام.
همانطور که مشهاهده میشود.با توجه به اعتراضات برخی کشاورزان زحمت کش.که اینگونه معترضن نسبت به کارکرد دولت.که در واقع دولت در هنگام خرید از کشاورزان بعضی محصولات همچون گندم آنرا موقع خرید از کشاورزان بیجار کرده و هزینه سنگینی برای فرد کشاورز متحمل میشود و در واقع کشاورزان به اینگونه کار دولت معترضند.به همین خاطر کشاورزان محصولات خود را به دولت نمیفروشند و آنرا به دلالان میدهند تا خریدو فروشی انجام گیرد. که موجب ضرر و زیان برای کشاورز واقع نشود.
بهرنگ
۱۹:۵۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با عرض سلام در صورت محقق بودن احقاق حق کشاورزان بهترین راهکار موجود میباشد تا جلوگیری شود از تضعیف حقوق کشاورزان.واین راهکار باعث میشود که بیشتر از این متضرزر نباشند
خضری
۱۹:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با تشکر از زحمات کارشناسان جهادکشاورزی مهاباد ، خرید تضمینی محصولات کشاورزی یک امر خیلی عالی و دهن پرکن است اما کافی نیست، خرید تضمینی با چه قیمتی؟ گندم رو دولت با چه قیمتی وارد میکنه و با چه قیمتی از کشاورز خودمون میخره؟
البته که خرید تضمینی محصولات کشاورزی راهکار خوبی خواهد بود برای معیشت کشاورزان ، اما به نظر بنده الان بهترین کاری که میتوان انجام داد در خصوص بهبود وضعیت کشاورزان و دفاع از حق و حقوق آنها، تشکیل اتحادیه ها و تشکل های مردمی با کمک جهاد کشاورزی می باشد.
پاشاوند
۱۸:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام تجربه سال های گذشته نشان داد دولت و مراکز خرید به تعهدات های در پرداخت ارزش گندم به کشاورزان عمل نمی کند . کمترین انتظار تولید دریافت فوری پولی است که برای آن برنامه ریزی نموده است . حال با توجه وضعیت اقتصادی و مالی انتظار غیر منطقی نیست . حال در صورتیکه دولت به تعهدات خود به موقع عمل نمایید . رضایتمندی حاصل خواهد شد . و دست دلالان را کوتاه خواهد نمود.
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با نظرتون کاملا موافقم
rezhna salar
۱۸:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با توجه به وضع اقصادي كشور، تورم موجود، افزايش شديد قيمت نهادها و هزينه ساعت كار ماشين آلات و كاهش هر ساله سهميه سوخت ادوات كشاروزان زحمتكش، خريد گندم به عنوان يكي از محصولات راهبردي كشور با قيمت تضميني تعيين شده در شرايط سال قبل به نحوي ناديده گرفتن زحمات آنهاست. اما متاسفانه بدون توجه به ضررهايي كه متوجه اين قشر است هر سال منجر به دلسرد شدن آنها و تغيير در ديد آنها نسبت به شغل شريف كشاورزي شده اند. من به عنوان فرزند يك كشاورز نارضايتي پدرم به عنوان يك كشاورز را شاهدم.
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
امیدوارم مسئولان در جهت احقاق حق کشاورزها راهکاری رو محقق کنه که کشاورز کمترین آسیبی بهش برسه.
هیما
۱۸:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
در واقع بیشتر مشکل اکثر محصولات کشاورزی ما اعم از گندم، این هست که دلالان و افرادی که هیچ نقشی در تولید محصول نداشتن با دست به دست کردن باعث افزایش قیمت محصول نهایی میشن، همین محصول دم مزرعه بعضا قیمتش حتی نصف محصول توی بازاره، امیدواریم همین سامانه حتی برای باغ داران هم اجرا باشه
زیبا
۱۶:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با سلام بنظرم راهکار خوبی در جهت احقاق حقوق کشاورزان میباشد تا محصولات خودرا با قیمت پایین به دلالان نفروشند
سپیده
۲۰:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سپاس از شما
زیبا
۱۶:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با سلام بنظرم راهکار خوبی در جهت احقاق حقوق کشاورزان میباشد تا محصولات خودرا با قیمت پایین به دلالان نفروشند