او ادامه داد: با وجود تحریمها قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) توانسته جای شرکتهای بزرگ خارجی را در کشور پر کند و برگ زرینی را در اوج تحریمها به ثبت برساند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: خودکفایی در بنزین اتفاق بزرگی بود که قرارگاه ورود کرد و در بحث گازوییل، گاز شیرین و تامین آب مورد نیاز کشور و همچنین بیش از ۵۰ درصد سدها توسط قرارگاه اجرایی شده و ۲۹۰ کیلومتر مترو، ۴ هزار کیلومتر راه آهن و ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و نقشآفرینی در تولید فولاد در کشور بخشی از اقدامات قرارگاه در طول فعالیتش بوده است و در حوزه صنایع مس و فولاد پیشرفتهای خوبی داشتهایم.
محمد گفت: تمامی پروژههای قرارگاه در این وضعیت کشور هرچند با سرعت کم اما همچنان فعال است و اجازه ندادیم چراغ پروژه خاموش شود.
او تاکید کرد: نزدیک به ۵۰۰۰ پیمانکار در حال همکاری با قرارگاه هستند و تمام سعی خود را به کار بستهایم تا در هر پروژه ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را از نیروهای بومی استانها تامین کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: استفاده از پیمانکار و نیروی بومی براساس توانمندیها جز اولویتهای ما هستند.
محمد بیان کرد: در استان گلستان سوابق فعالیت قرارگاه به پروژههای راه آهن گرگان به اینچهبرون و سد نرماب باز میگردد و قرارگاه مسئولیت تامین مالی خود را در این پروژه انجام داد اما در ادامه مشکلاتی به وجود آمد که تکمیل پروژه با چالش برخورد کرد.
محمد گفت: پروژههای آب و فاضلاب و راه در استان گلستان اعتبارات عمرانی ندارد و در نشستی که با کمیسیونهای مجلس گذاشتیم پیشنهاداتی را به مجلس دادیم که این پیشنهادها در حال تبدیل شدن به یک مدل مشخص است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) متذکر شد: ما ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم و اگر دولت این مطالبات را پرداخت کند میتوانیم ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز سرمایهگذاری کنیم .
او با بیان اینکه قرارگاه هنوز نتوانسته طلبهای خودش را در این پروژه از دولت دریافت کند، تصریح کرد: باید دنبال راهکار برای تکمیل پروژهها باشیم و تفاهمنامهها فقط روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود.
محمد گفت: به دنبال این هستیم در قالب پذیره نویسی پروژههایی که سود خوب دارد از طریق فرابورس سرمایهگذاری مردم را هم جذب کنیم.