سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دادگاه مطبوعات کرمان :

رسانه متعهد، دسیسه های دشمن را نقش بر آب می کند

رییس دادگاه مطبوعات کرمان با اشاره به دسیسه های دشمن برای سیاه نمایی مشکلات اقتصادی گفت: رسانه متعهد با پرده برداری از توطئه‌ ها برای حفظ امنیت و ثبات اجتماعی جامعه قدم بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین روحانی، رییس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و دادگاه مطبوعات کرمان در جلسه دادگاه مطبوعات که با حضور اعضای هیئت منصفه و شکات و متهمان برگزار شد، گفت: در شرایطی که دشمن با دامن زدن به تعصبات و اختلافات قومیتی، زبانی و مذهبی و سیاه نمایی مشکلات اقتصادی که منشاء بسیاری از این مشکلات نیز خود آن‌ها هستند در صدد ایجاد فتنه و آشوب داخلی است، این رسانه و مطبوعات متعهد و دلسوز به ملت و نظام هستند که با پرده برداری از توطئه‌های بسیاری از مسائل و مطالب منتشر شده  از سوی گروه‌های معاند و آگاه سازی افکار عمومی برای حفظ امنیت و ثبات اجتماعی قدم بر می‌دارند.

او افزود: بر اساس ماده ۲ قانون مطبوعات، رسالت مطبوعات روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات دانش مردم در زمینه‌های مختلف خبری، انتقادی، اجتماعی، سیاسی،  اقتصادی و ... است.

 روحانی بیان کرد: به دلیل نقش مهم و کلیدی که رسانه‌ها امروزه در رصد و کنترل امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارند، رکن چهارم دموکراسی لقب گرفته و یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند.

او با اشاره به این مطلب که در هر جامعه‌ای هرچه مطبوعات پویا و فعال‌تر باشند، آن جامعه در مسیر رشد و شکوفایی خواهد بود، افزود: با این وصف، نشریات و مطبوعات، نقش اساسی در هدایت و آگاهی جامعه از سیاست گذاری‌های ناصواب مدیران در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی داخلی و دسیسه‌های دشمنان اعم از داخلی و خارجی دارند.

رییس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و دادگاه مطبوعات کرمان گفت: از آنجا که رسانه‌ها از طرفی به عنوان نمایندگان افکار عمومی به لحاظ اصل آزادی بیان و رعایت حدود قانونی به نقد عملکرد‌ها و مطالبه گری می‌پردازند و از سوی دیگر در مقابل افکار عمومی نسبت به اقدامات هنجار شکنانه و خلاف قانون خود پاسخگو می‌باشند، قانون گذار در جریان دادرسی‌های کیفری مربوط به این صنف و جرائم سیاسی، حضور هیئت منصفه که جلوه‌ای از سیاست جنایی مشارکتی است را الزامی دانسته تا نخبگانی از صنوف مختلف در تشخیص موضوع و اینکه عمل ارتکابی با لحاظ تعاریف قانونی از جرائم سیاسی و مطبوعاتی مشمول عنوان مجرمانه می‌باشد یا خیر با هیئت حاکمه دادگاه مشارکت کنند. 

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.