سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تاکید کرد؛

سر شماری مسیری برای حل مشکلات عشایر استان سمنان

مراد خادم گفت: ضروریست عشایر استان سمنان سرشماری شود تا بتوانیم در زمینه اعتبارات و تخصیص و تجهیز امکانات اقدام بهتری انجام دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه مدت‌ها است عشایر استان سمنان سرشماری نشده و می‌بایست این کار صورت پذیرد تا بتوانیم در زمینه اعتبارات و تخصیص و تجهیز امکانات  اقدام بهتری انجام دهیم،گفت: این استان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر در سه هزار و ۱۸۱ خانوار است.

او افزود: نبود اطلاعات درست سرشماری از خانوار عشایر معضلاتی را برای این قشر پدید آورده که یکی از آن‌ها اختصاص سهمیه نفت به جمعیت توسط شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی است که در فقدان اطلاعات معمولاً سهمیه خوبی به عشایر نمی‌رسد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان دومین معضل نبود اطلاعات سرشماری را کمبود و عدم تخصیص اعتبارات ملی دانست و ابراز کرد: حمایت از تولید در بین عشایر نیازمند به اعتبارات و همچنین دانستن اطلاعات متناسب با زندگی عشایر است.

مراد خادم با بیان اینکه عشایر سالانه نزدیک به ۱۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز استان سمنان را تأمین می‌کنند، ابراز داشت: نقش این جمعیت در بیش از ۷۰ طایفه و منطقه استان، به خصوص در حوزه اقتصادی نقشی ویژه و بی‌بدیل است.

او در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که عدم شمارش درست عشایر برایشان پدید آورده سهمیه آرد است، تصریح کرد: برخی عشایر مجبور به خریدن سهمیه آزاد هستند، زیرا غله به تناسب آمار قدیم به این عشایر آرد می‌دهد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.