سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ یک زن براثر گاز مونوکسید کربن درسه ماهه نخست امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در سه ماه نخست امسال یک زن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه امسال یک زن بر به دلیل مسمومیت مونواکسیدکربن جان خود را از دست داد افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز سه زن و یک مرد بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن فوت کردند.

او از کاهش ۷۵ درصدی مرگ و میر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن خبر داد و گفت: در مجموع طی سال گذشته ۲۱ نفر شامل ۶ زن و ۱۵ مرد با این گاز جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی  به دلیل استاندارد نبودن وسایل گاز سوز یا استفاده و نصب نادرست از این تجهیزات از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و  اغلب در زمستان ایجاد می شود .


کمالی اظهار داشت: به این دلیل که اگر دودکش یا تهویهٔ یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید در محیط ساختمان منتشر و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه  مونو اکسید کربن، یک گاز سمی است که طعم و بو ندارد اضافه کرد: علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است و سردرد، سرگیجه و سوزش چشم از جمله این علائم است .

مدیرکل پزشکی قانونی استان اضافه کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت از اهمیت بالایی برخوردار است. 
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.