سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۱۸ تیرماه ۹۹؛

دستگیری اعضاء سرقت مسلحانه در ایرانشهر/دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروزچهارشنبه ۱۸ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضاء سرقت مسلحانه در ایرانشهر

با اقدام به موقع و ضربتی پلیس اعضای یک باند سرقت که به صورت مسلحانه تلفن همراه شهروندان را در شهرستان ایرانشهربه سرقت می‌بردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهرافزود: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه از شهروندان در شهرستان "ایرانشهر" موضوع به صورت ویژه  در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر عنوان داشت: ماموران با حضور در صحنه‌های سرقت، و با استفاده از روش‌های علمی اقدام به جمع آوری اطلاعات و سرنخ‌های موجود کرده و با تلاش و پیگیری شبانه روزی خود، موفق شدند هویت سارقان را که ۲ جوان ۲۰ تا ۲۲ ساله بودند، شناسایی کنند.

سرهنگ سعادتی بیان داشت:در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر با تهدید سلاح گرم، اقدام به سرقت مسلحانه تلفن همراه از شهروندان کرده و سریعا از محل متواری می‌شدند.

او تصریح کرد: سرانجام در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه سارقان شناسایی و با هماهنگی قضائی، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو عضو سرقت دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات از سارقان، ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس، چیزی برای کتمان نداشته و در بازجویی‌های تکمیلی به ۲ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه در سطح شهرستان "ایرانشهر" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان"ایرانشهر"با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، به منظور پیشگیری از سرقت از شهروندان خواست، ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

قاتل مرد ۴۹ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد

با هوشیاری و سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران قاتل مرد ۴۹ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"غلامرضا توکلی" فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران  گفت: دوازدهم تیرماه سال جاری در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک در درمانگاه بخش "هیدوچ" شهرستان سیب و سوران، بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: مأموران با حضور در درمانگاه مذکور، جسد مردی ۴۹ ساله و اهل یکی از روستا‌های این بخش را که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به شدت مجروح و بدیل خونریزی زیاد فوت کرده بود روئیت و بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز کردند.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در روستای محل زندگی مقتول و انجام تحقیقات میدانی مشخص، هم محلی ۴۲ ساله این مرد طی یک نزاع فردی، با وارد کردن ضربات متعدد چاقو، او را به شدت مجروح و از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با استفاده از سرنخ‌های موجود و انجام یک سری تحقیقات پلیسی در کمتر ۲۴ ساعت مخفیگاه قاتل را در شهرستان سراوان شناسایی و با هماهنگی قضائی او را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیب و سوران بیان داشت: متهم در بازجوئی‌های علمی پلیس به قتل این مرد، به دلیل یکسری اختلافات قبلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سبقت و سرعت غیرمجاز مهمترین علل تصادفات در جنوب استان

رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوجستان؛ سبقت و سرعت غیرمجاز را مهمترین علل تصادفات در جاده‌های جنوب استان عنوان کرد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده  اظهار داشت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی جنوب استان در طول هفته گذشته افزایش داشته و بیشترین تصادفات در محور‌های مواصلاتی نیکشهر، چابهار، ایرانشهر و جاده‌های دو طرفه بوده است.

او افزود: در رابطه ۶۵ درصد تصادفات ناشی از سرعت غیر مجاز و ۴۵ درصد مربوط به سبقت و تجاوز به چپ بوده است.

سرهنگ کول زاده تصریح کرد: در همین راستا گشت‌های نامحسوس در محور‌های مواصلاتی که بیشترین تصادفات را داشته به صورت شبانه روزی فعال شده و با رانندگان پر خطر برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دو طرفه بودن اکثر محور‌های جنوب استان از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست در مسیر مجاز خود حرکت کنند و از تجاوز به چپ بپرهیزند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

سارق ساختمان‌های درحال ساخت زابل با ۴ فقره سرقت دستگیر شد

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان زابل سارق ساختمان‌های درحال ساخت این شهرستان دستگیر و ۴ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز و درحال ساخت، در محدوده خیابان دانشگاه و خیابان، ولی عصر (عج)، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در بررسی انجام شده ماموران مشخص شد سارق یا سارقان احتمالی، ساختمان‌های درحال ساخت را از قبل شناسایی وسپس اقدام به سرقت از آن می‌کردند

فرمانده انتظامی شهرستان زابل افزود: پس از انجام اقدامات علمی و انتظامی یک سارق سابق دار را دراین خصوص شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش درخیابان هیرمند دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: سارق که ۲۶ سال سن داشت در بازجویی‌های پلیسی به ۴ فقره سرقت از ساختمان‌های درحال احداث به صورت انفرادی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به اینکه متهم پس ازتکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: در ریشه یابی این سرقت‌ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه‌های ارتکاب سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را برای سارقان فراهم می‌سازد از این رو از شهروندان درخواست داریم هشدار‌های امنیتی و ایمنی ساختمان در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

کشف ۵۰ تن شیر خشک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ۵۰ تن شیر خشک قاچاق را به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ حسین علیزاده مقدم  گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و ملی حین کنترل خورو‌های عبوری در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) استان به ۲ دستگاه خودروی تریلی مشکوک و آنان را متوقف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده ۵۰ تن شیر خشک قاچاق که با مدارک و اسناد جعلی پلمب شده بودند، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، بیان داشت: در این راستا ۲ نفر شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند.

"سرهنگ علیزاده مقدم" در پایان خاطر نشان کرد: مقابله با قاچاق کالا و ممانعت از ورود آن به بازار مصرف کشور از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس استان است که با تمام توان و تلاش مضاعف دست قاچاقچیان و سوداگران اقتصادی را از ایجاد اخلال و بی نظمی در عرصه اقتصاد کشور کوتاه خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.