سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه

در مراسم تجلیل از بانوان کارآفرین کشور که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، از بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، زهره رستمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : اکنون ۵۶ کارآفرین زن در سطح استان در رسته‌های مختلف صنعت، کشاورزی و باغبانی، صنایع دستی و تجارت و بازرگانی فعال هستند.

او به تولید پنج محصول ارگانیک کشاورزی توسط کارآفرینان برتر بانوان اشاره کرد و گفت : با شکل گیری صندوق‌های خرد جهادکشاورزی این کارآفرینان کار خود را شروع کردند و اکنون از تولید خوبی برخوردار هستند.

او به فعالیت بانوان کارآفرین در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: وجود مرز مشترک با کشور عراق و داشتن هنر‌ها و صنایع دستی برتر این خطه توانایی حضور در بازار عراق برای استان و کارآفرینان را فراهم کرده، اما هنوز شرایط برای حضور کارآفرینان بانو در نمایشگاه‌های بین المللی عراق تسهیل نشده که به بازار عراق دسترسی داشته باشند، به منظور کمک به تولید و کارآفرینان بانو همانند آقایان این بازار و حضور فراهم شود.

این مقام مسئول امور بانوان استان کرمانشاه خواستار هم افزایی کارآفرینان بانو با شرکت‌های استارتاپ‌ها شد و گفت: اگر این ارتباط و هم افزایی به وجود بیاید کارآفرینان می‌توانند از ایده و خلاقیت‌های نو در امر تولیدات و فعالیت‌ها بهره بگیرند و در استانداری به دنبال این اتصال هستیم.

رستمی، آموزش بانوان را مهم‌ترین رکن کارآفرینی و اشتغالزایی دانست و گفت: در طول یک سال گذشته ۷۵۰ بانوی کرمانشاهی در بخش‌های مختلف صنایع دستی، کشاورزی و باغبانی و آموزش و مهارت کسب کردند و اگر پشتیبانی شوند اشتغال ایجا کرده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه بیشترین مشکل بانوان کارآفرین را نداشتن سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت و یا حفظ وضعیت موجود اعلام کرد و خواستار پشتیبانی مسئوولان ارشد در حمایت از اشتغال بانوان به ویژه کارآفرینان شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.