سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظر گمرکات خوزستان:

صادرات کالا از مرز‌های خوزستان ۱۱ درصد کاهش یافت

غلامرضا بلوطی میرزا گفت: صادرات کالا از مرز‌های خوزستان در ۳ ماهه اول امسال، ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان امروز در نشست صادرات غیرنفتی استان در سرسرای مدیریت بحران استان گفت: رتبه خوزستان در کشور به لحاظ صادرات از نظر ارزشی و وزنی سوم است.

او با بیان اینکه خوزستان در بخش واردات کالا نیز به لحاظ وزنی رتبه اول و به لحاظ ارزشی رتبه سوم را در بهار امسال کسب کرد، افزود: میزان صادرات به لحاظ ارزشی ۱۱ درصد و به لحاظ وزنی ۴ درصد در ۳ ماهه امسال از مرز‌های استان کاهش داشته است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال در مجموع ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بلوطی میرزا با بیان اینکه میزان صادرات در مدت مذکور از اهواز به دلیل انجام صادرات هوایی ۵۲ درصد افزایش یافته نشان می‌دهد، اظهار داشت: در این مدت صادرات از دزفول ۲۶ درصد کاهش داشته، البته بازار هدف صادرات از این شهرستان کشور روسیه است.

مرز شلمچه ۲ روز در هفته باز است

شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در ۴ ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا مرز‌های استان خوزستان برای صادرات بسته شد و مدت زمان بسته بودن مرز‌های استان بیش از سایر استان‌های کشور بود، البته از امروز با پیگیری فراوانی که با دولت عراق انجام شد، مرز شلمچه در هفته ۲ روز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی باز است و هر روز ۲۵۰ دستگاه کامیون امکان تردد به این کشور عراق را دارند.

او با بیان اینکه برای بازگشایی مرز چذابه نیز پیگیری از طریق استاندار میسان عراق در حال انجام است، ادامه داد: از سوی اتاق ایران اعلام شد که ۲۰ هزار فعال اقتصادی در سطح کشور باید ارز حاصل از صادرات را به کشور برگشت دهند که از تعداد ۱۴۵ فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اهواز تاکنون ۱۲۰ نفر ارز حاصل از صادرات را برگشت نداده اند، به همین دلیل برای جلوگیری از توقف فعالیت اقتصادی این افراد باید هر چه زودتر تصمیم لازم گرفته شود.

عموری با اشاره به اینکه از اتاق‌های بازرگانی خرمشهر و آبادان نیز باید استعلام شود تا تصمیمی برای ادامه فعالیت این فعالان اقتصادی اتخاذ گردد، اظهار داشت: با بازگشایی مرز شلمچه باید برنامه ریزی مناسبی برای صادرات انجام شود تا در مرز دچار بی برنامگی و ترافیک و یا بسته شدن دوباره مرز نشویم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تاکید کرد: منطقه آزاد اروند لازم است برنامه‌ای برای استمرار صادرات در مرز شلمچه داشته باشد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.