سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود انسولین در داروخانه ها و ایجاد مشکل برای بیماران نیازمند

چند روزی است که کمبود انسولین در داروخانه ها مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به این دارو در آبادان و خرمشهر بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، در روزهایی که ویروس کرونا در آبادان و خرمشهر ترمز بریده و هر روز بر شمار مبتلایان و مرگ و میرها بر اثر این بیماری افزوده می‌شود، وضعیت تأمین داروی بیماری خاص در این دو شهرستان وارد چالش‌های جدی شده و مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

کمبود انسولین در آبادان و خرمشهر

دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در مورد کمبود انسولین در آبادان و خرمشهر گفت: این کمبود تنها منحصر به این دو شهرستان  نیست بلکه کمبود سراسری است  و ما در تلاش هستیم این داروها از مرکز تامین و بین داروخانه ها توزیع  شوند .

او با اشاره به کمبود انسولین در داروخانه های کشور به دلیل وارداتی بودن آن، افزود:با توجه به شرایط کنونی کشور سعی می کنیم این داروها را تامین کنیم و این مشکل رفع شود.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در روزهایی آینده شاهد رفع کمبود داروهای انسولینی و توزیع آن در داروخانه های آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

سلمان زاده ادامه داد: جوانان و کودکان بیشتر به دیابت وابسته به انسولین مبتلا می شوند و بزرگسالان نیز به دیابت نوع دو که در این زمینه این بیماری با قرص کنترل می شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.