سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم حضور تیم‌های کرمانشاهی در رقابت‌های لیگی

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : در تلاشیم تا برای تداوم حضور تیم‌های کرمانشاهی در رقابت‌های لیگی، فرهنگ اقتصاد ورزش را بین آن‌ها نهادینه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بااشاره به مشکلات مالی تیم‌های لیگی در کرمانشاه، گفت : مسئله مشکلات مالی تیم‌های باشگاهی نه تنها در کرمانشاه، بلکه در سایر استان‌های کشور هم دیده می‌شود که ناشی از عدم نهادینه شدن ورزش حرفه‌ای در ایران است.

او گفت : متاسفانه کسانی که در کشور ما باشگاه داری می‌کنند، هنوز خوب توجیه نشده‌اند که یک باشگاه حرفه‌ای یک بنگاه مالی است که باید مسئول فعالیت‌های خودش باشد.

معاون ورزش و جوانان استان افزود: درحال حاضر در کشور‌های اروپایی و حتی برخی کشور‌های همسایه باشگاه‌های حرفه‌ای بنگاه‌های مالی هستند که خودشان درآمدزایی دارند، اما در کشور ما از ابتدا ورزش حرفه‌ای نهادینه نشده و دولت‌ها همواره حامی مالی باشگاه‌های بخش خصوصی بوده‌اند.

او با تاکید براینکه باشگاه‌های حرفه‌ای باید دستشان را از جیب دولت بیرون بیاورند، ادامه داد: کسی که تیم‌داری می‌کند باید اقتصاد ورزش بداند، اما متاسفانه اکثر تیم‌های حرفه‌ای ما چیزی از اقتصاد ورزش نمی‌دانند.

عزیزی افزود: هیات‌های ورزشی مختلف هم که باید کارشان توسعه ورزش، همگانی کردن رشته‌هایشان و توجه به ورزش قهرمانی باشد، مجبورند برای رفع مشکل تیم‌های لیگی خودشان دنبال جذب اسپانسر باشند و وقتشان را صرف چنین اموراتی می‌کنند.

او گفت: وقتی هم از طرف مسئولین ورزش به این تیم‌ها کمکی نمی‌شود، حاشیه‌های مختلفی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند، لذا درتلاشیم تا فرهنگ سازی کنیم تا تیم‌هایی که وارد رقابت‌های لیگی می‌شوند، به اقتصاد ورزش توجه کنند و بتوانند باشگاه خود را مدیریت کنند.

معاون ورزش و جوانان استان افزود: در این راستا تاکنون تعدادی همایش برگزار کرده‌ایم و برنامه‌های مختلفی دیگر را در این زمینه ادامه می‌دهیم، اما از سوی دیگر تا زمانی که این فرهنگ در استان جا بیفتد از تیم‌هایمان حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

او بااشاره به حواشی ادامه دار برکناری رئیس هیات ورزش‌های همگانی از پارسال تاکنون، گفت: براساس آئین نامه هیات‌های ورزشی امکان برکناری رئیس هیاتی بدون برگزاری مجمع فوق العاده وجود دارد.

او افزود: طبق این آئین نامه با پیشنهاد مدیرکل استان و با موافقت رئیس مجمع (رئیس فدراسیون) می‌توان رئیس یک هیات را برکنار کرد که این موضوع در بحث هیات همگانی کرمانشاه هم اتفاق افتاد و همه چیز کاملا قانونی و با هماهنگی فدراسیون انجام شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.